Base vast internet werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bornin1972
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-10 15:33
Mijn vraag
In juli ben ik overgeschakeld van Telenet Pro naar Base Pro... Dit omwille van prijsverschil. Met mijn simkaarten is dat onmiddellijk gelukt. De internetmodem heeft Base me thuis toegestuurd. Ik heb deze modem pas 10 dagen geleden geinstalleerd. De oude Telenet modem had men niet teruggevraagd. Dus ik bleef daarop surfen. Ik had internet, dus alles ok....dacht ik. 10 dagen geleden installeerde ik de Base modem en daarna nul internet. Na uren over en weer bellen, kwam men er op uit dat men Telenet niet had afgesloten zolang ik de oude modem gebruikte. Ik moest dus zelf in juli de Easy Switch installatie hebben uitgevoerd. Dus ook deels mijn fout. Telenet heeft me wel verzekerd dat alle nodige handelingen om mijn internet over te zetten naar Base, correct zijn uitgevoerd. Dat was op maandag. De ganse afgelopen week, na een 8-tal verschillende helpdeskmedewerkers van Base( allemaal behulpzaam en vriendelijk), heb ik nu nog steeds geen internet. Op verschillende dagen heeft men me 3 maal het Mac adres van mijn modem gevraagd en me dan telkens verzekerd dat het binnen 48 uur ging in orde komen.... Duurt het daadwerkelijk 48 uur om het Modem-Mac adres te koppelen aan mijn identiteit? Kan toch niet zo een zware opgave zijn? Is ondertussen 10 dagen bezig. Ik heb geduld, maar ik heb de indruk dat de helpdeskmedewerkers goedwillend maar onwetend zijn en er ergens in de keten iets mankeert. En morgen maandag, begin ik opnieuw met het helpdesk- getelefoneer. Wel een beetje hinderlijk als je 12 uur per dag werkt en daarvoor ellenlang ad lijn moet hangen op een andere plek dan uw thuislocatie. Hierbij de vraag aan iemand die goed thuis is in de sector. Wat gaat er fout? Alvast bedankt😊

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Bornclean

Alle reacties

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:16
Diegene die opnemen zijn niet de mensen die ook technisch alles in orde maken. Ga je administratief buiten het normale pad, dan word alles lastig en ingewikkeld.

Neem aan dat ze een ticket nummer hebben aangemaakt en dat je die ook steeds weer gebruikt, anders heb je kans dat het overnieuw begint.

Regelmatig bellen, zorgen dat je voorbij die eerste lijns komt. En laat je niet afpoeieren om acties die al gedaan zijn (misschien een beetje "Nederlands direct" zijn kan ook nog wel eens helpen :P )

[ Voor 8% gewijzigd door bramassendorp op 26-10-2025 10:31 ]

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Coax internet is gebaseerd op welke modem er aangesloten is. Door de nieuwe modem niet aan te sluiten (waarvan ik me echt af vraag waarom je dat niet gedaan hebt) is er iets door blijven lopen in hun systemen wat nu handmatig hersteld moet worden. Ja, dat duurt eventjes en Base is een budgetprovider dus dat komt gewoon op de stapel "we kijken wel als we tijd hebben". Meer dan de nieuwe modem aansluiten en achter hun gat zitten kun je eigenlijk niet doen.