Compacte case voor dikke AIO's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Meros
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-10 21:24
Ik zoek een?
Een case, waarin ik uitvoering: Arctic Liquid Freezer III 240 A-RGB Zwart , uitvoering: INNO3D GeForce RTX 4080 SUPER iCHILL BLACK met een ATX mobo kan plaatsen i.c.m. een standaard size powersupply

Mogelijk probleem is dat beide AIO's de dikkere radiators hebben van Arctic.

Wat is je budget?
max 250 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil graag een positieve airflow i.v.m. katten(haar).

Alvast bedankt.

Alle reacties

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:46
Tsja, ook al zou je een overdruk (ik neem aan dat je dat bedoelt met positieve airflow) kunnen creëren in een case, dan nog moet je die ingeblazen lucht ergens vandaan halen. En ik neem aan dat je geen intake via de buitenmuur kunt realiseren. Dus je zal altijd ergens een filter hebben wat vol kattenharen komt te zitten.
Buiten dat, echt dichte cases zie je bijna niet meer, ze kieren aan alle kanten en hebben meestal half open onder-, zij- of bovenkant. Dan kun je helemaal geen overdruk meer realiseren, tenzij je alle ventilatoren als outtake op volle toeren laat blazen. Dan zit binnen de kortste keren het filter aan de onderkant dicht en zelf wordt je nerveus van het lawaai van die stofzuiger naast je.
Blijft lastig, stofophoping....

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Meros
Ja dat bedoel ik, vandaag iets teveel Engelstalige reviews en filmpjes bekeken.

Om iets duidelijker te zijn (hoop ik): 2 x intake voorkant en onderkant met stoffilters en dan de twee aio's boven in en achter naar buiten gericht, zou voor een lichte overdruk kunnen zorgen.

Probleem is dat bijna alle kasten achterin max ruimte hebben voor 1 fan /rad en geen 2 fans/rads, laat staan de nog dikkere aoi's van arctic.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:46
Mogelijk kun je ook met gewone luchtkoelers de temperatuur van de diverse onderdelen binnen de perken houden. Wanneer je dan een 'normale' ATX kast kiest met een redelijke inhoud dan heb je maar weinig airflow nodig omdat de meeste warme lucht dan op natuurlijke wijze de kast verlaat. Minder luchtverplaatsing = minder stof in je filters.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Meros
Misschien wil ik het gewoon te moeilijk, gewoon de twee aio als intake en dan gewone fan achterin naar buiten laten blazen.

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Haren van huisdieren landen toch vooral op de grond (en bureau en ...), dus ik zou kijken naar een kast die iets hoger aanzuigt. Of je in je kast een klein beetje onder- of overdruk realiseert gaat echt heel veel minder effect hebben dan of je lucht van de onderkant van je PC probeert aan te zuigen of een paar cm hoger.

[ Voor 3% gewijzigd door indigo79 op 25-10-2025 22:51 ]

• Meros
Dit is uiteindelijke keuze geworden uitvoering: Thermaltake The Tower 600 Black veel opties en mooi om op bureau te zetten. Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1