Handoek radiator badkamer op verdeler zonder pomp.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy01
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:36
Hallo, wij hebben vloer verwarming op de badkamer. Ook hebben we een handdoek radiator hangen. De voeding voor de vloerverwarming en handdoek radiator gaat via een pomploze 2 groeps verdeler met flowmeters die door warmtepomp word gevoed. De groep voor de vloer staat ingesteld op 2 L per minuut en de groep voor de radiator op 1 liter per minuut. Aanvoer temperatuur van CV water ligt rond de 30 graden. Delta T van vloerverwarming is 5 graden. Delta T van radiator is 1 a 2 graden ondanks lage flow. Omdat warmtepomp op retour schakeld wil ik graag retour temperatuur van radiator omlaag hebben. Is het de beste optie om radiator dan toch maar in serie te zetten? (dus zonder verdeiler) Ik kan de retour temperatuur dan regelen dmv van flow hoger te zetten? Of maak ik hier een fout? Ik weet dat radiator net als nu het geval is niet warmer wordt dan mijn aanvoer temperatuur maar dit is voldoende om toch onze handdoeken te drogen.

Op de bagane grond hebben we vloerverwarming. Boven hebben radiatoren maar die worden niet gebruikt. Deze staan altijd dicht.