In mijn woonkamer heb ik een Dell Optiplex 3070 staan en voor mijn doelstellingen voldoet het volledig.
Echter wat ik ook probeer, de pc wil niet volledig afsluiten. Het vervelende is, dat ik niet weet sinds wanneer het optreedt. Ik heb 2 laptops (werk en prive) en 2 desktops en deze Dell is de enige met een probleem.
Het is geen gevolg van upgraden van W10 naar W11, want dat heb ik al langer geleden gedaan en ik kan me niet herinneren dat het probleem meteen optrad.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Echter wat ik ook probeer, de pc wil niet volledig afsluiten. Het vervelende is, dat ik niet weet sinds wanneer het optreedt. Ik heb 2 laptops (werk en prive) en 2 desktops en deze Dell is de enige met een probleem.
Het is geen gevolg van upgraden van W10 naar W11, want dat heb ik al langer geleden gedaan en ik kan me niet herinneren dat het probleem meteen optrad.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Geen bijzonderheden qua componenten.| OS Name | Microsoft Windows 11 Pro | Version | 10.0.26200 Build 26200 |
| System Manufacturer | Dell Inc. | System Model | OptiPlex 3070 |
| System Type | x64-based PC | System SKU | 0930 |
| Processor | Intel(R) Core(TM) i5-9500T CPU @ 2.20GHz, 2208 Mhz, 6 Core(s), 6 Logical Processor(s) | BIOS Version/Date | Dell Inc. 1.34.0, 30/06/2025 |
| SMBIOS Version | 3.1 | Embedded Controller Version | 255.255 |
| Hardware Abstraction Layer | Version = "10.0.26100.1" | Installed Physical Memory (RAM) | 8,00 GB |
| Total Physical Memory | 7,81 GB | Available Physical Memory | 4,07 GB |
| Total Virtual Memory | 8,38 GB | ||
| Page File Space | 576 MB |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Windows update (alles incl. drivers)
- HDMI-kabel fysiek verwijderd
- Netwerkkabel fysiek verwijderd
- Dell Data Vault Control Device verwijderd
code:
1
2
3
| sfc /scannow DISM /Online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup |
:strip_exif()/f/image/by3MjNtDuS6ly7hjN04eGwDs.png?f=user_large)