Toon posts:

tv-out/ext. monitor laptop -> TV doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We zijn nou al een weekje met drieën aan de gang om het zaakje werkend te krijgen, waarbij we samen toch aardig wat ervaring met dit spul hebben.

• Hardware:
Dell Inspiron 7000
P2-400, 128MB intern
8MB ATi Rage P/M Mobility AGP 2x met externe monitoraansluting en tv-out

• Kabelwerk:
converter monitoraansluiting->s-video/composiet
composietkabel
s-videokabel
converter s-video/composief/audio->scart

Het moet uiteindelijk via de scart op een oude tv gaan werken. Maar om mijn 2 jaar oude Samsung werkt het niet via de scart of composiet, via de AV1 of AV2 van de video (ook Samsung) geeft ook geen resultaat.

Huisgenoot van me heeft zn matrox dualhead aan zn tv hangen en dat werkt pefrfect, maar op het moment dat we de stekker van zijn kaart afhalen en aan mijn laptop zetten, werkt het niet (gewone monitoraansluiting), uiteraard geprobeerd het signaal van tft naar ext of tft&ext te switchen, maar dat werkt niet. Ook al 47Hz, 60Hz, 600*800 en 640*480 geprobeerd, ook zonder resultaat. Als ik echter een monitor of een beamer aan de ext monitor aansluiting hang, doet alles het direct.

Met de scart-converter op de tv/video en dan via de s-video rechtstreeks op de laptop of met de tv-plug via de composiet, geven allemaal geen resultaat.

Na veel gekloot was soms voor ongeveer een seconde in zwart-wit een stukje desktop te zien, maar dat was alles.

Installeren van de nieuwste videodrivers van dell.nl en DX8 heeft ook niets geholpen.

Nou ja het moge duidelijk zijn: HEEEEELP!!!! :P

Verwijderd

Topicstarter
ow ja, TV Tool 5.01 en TVcc 2000 deden het ook niet :(

Verwijderd

Topicstarter
^^up die handel, dit moet toch kunnen?^^

Verwijderd

Topicstarter
nou...laatste poging.......

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Ik heb zelf een Inspiron 5000e met een ATI Rage Mobility 128 kaart en heb ook problemen gehad bij het aansluiten van de laptop op de TV.

Aangezien je aangeeft dat je emt een andere PC wel beeld kunt krijgen op de TV, ga ik er vanuit dat je scartbus automatisch de juiste weergave mode kiest en het probleem in je laptop zit.

Controleer het volgende eens:

1) Is je TV-uitgang ingeschakeld in de BIOS?

2) Bij de eigenschappen van je beeldscherm vind je onder Gevanceerd>Adapter waarschijnlijk een overzicht met de beschikbare beeldschermen (LCD/TV/Monitor). Kun je de TV hier inschakelen? (LCD en monitor beide primair).

Indien dit niet gaat moet je de laptop opnieuw opstarten met de speciale CVBS-plug in de videoconnector. (Alleen op deze manier wordt de TV herkend op mijn I5000e!).
Wanneer het nu nòg niet mogelijk is om de TV in te schakelen onder eigenschappen moet je gaan hacken mbv een hex-editor. (Is vrij eenvoudig, kan je evt wel uitleggen hoe)

NB. Extreem hoge resoluties kunnen niet op de PC worden afgebeeld. Zet je laptop daarom eens op 800x600 tijdens de testen.