Lood Schoorsteen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Majoor
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 29-10 15:23
Hallo,

Ik heb een vraag over het lood bij mijn schoorsteen.
Dit is vervangen omdat het oude lood los zat. Echter vind ik dat ze het nieuwe lood niet netjes in vorm hebben aangeklopt. Het loopt niet strak over de dakpannen heen. Volgens de jongeman van het bedrijf vorm zich dit nog in de loop van de jaren en kloppen ze het niet te strak vast i.v.m. dat het dan kan gaan scheuren. Het is plaklood. Graag zou ik willen weten of het lood op de juiste manier is aangebracht en of het klopt wat het bedrijf hoerover zegt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Majoor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDeX8wzg3-P_ca8aU0mGuIxR6Yk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FGnoBHRTUZyCAfEG7hf0oY4e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:53
dit is een foto van het oude lood neem ik aan?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:53

Dennis1812

Amateur prutser

Ik ben geen dakdekker. Maar degene die dat erop heeft gelegd ook niet.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:34
Hier hoef je geen twijfel over te hebben. Dit is slecht. Heel slecht. En gezien deze tuinkabouter ook het voegwerk niet heeft gedaan, en waarschijnlijk ook niet heeft geïmpregneerd zou ik vast de emmers achter de hand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderhgv
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:36
Wij hadden ook zo'n schoorsteen die lekte bij regen. Aangezien wij hem alleen als afvoer voor de badkamer gebruikten hebben we hem er gewoon afgehaald en vervangen voor een dakdoorvoer. Bleken aan de bovenkant grote gaten in het beton te zitten en de boel was zo slecht gemetseld dat we ongeveer alle stenen er heel af konden halen...

[ Voor 8% gewijzigd door sanderhgv op 25-10-2025 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Majoor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WX6nKA4m9w6bqfS1jexrnSb2jrM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R1BcUNg22RLJFsY9rdBmbgKR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Majoor
Dit was de oude situatie. Er is een offerte opgemaakt van 1300 euro. Daarvan mag ik wel meer verwachten dan dit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:53

Dennis1812

Amateur prutser

Je bent slachtoffer van de dakdekkers oplichters.

Waarschijnlijk heeft hij zelf aangebeld en aangegeven wel even een gratis inspectie te doen? En aan de hand daarvan iets kapot te noemen wat snel met spoed moet omdat je anders grote schade krijgt blabla?

En hij toevallig wel een gaatje heeft in zijn agenda?

Dat soort bendes zijn veel actief helaas.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haya
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16:09
Oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:15
Ja hoor, hier hebben we er weer 1. Zoek maar eens op dit forum op lood en schoorsteen, je bent niet de enige. Er zijn veel bedrijven die flinke bedragen durven te rekenen om een paar tientjes plaklood aan te brengen. Ook de bekende dakdekker uit de buurt.

Er is maar 1 goede manier, en dat is het lood aanbrengen op binnenspouwblad, of een steen diepte. Soms slijpen ze het wel eens in bij renovatie. Als dat voldoende diep gebeurt + voegen renovatie + impregneren gaat het ook wel goed. Mits je iedere 6-8 jaar weer een keer impregneert. Dan is een prijs zoals jij noemt wel te verantwoorden.

Nu ben je helaas opgelicht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3ukyvJDXpDiCdio2jpbQHXdRec=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8o61bwkqKZ5xJKh85dEvedEK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GGUkNvceIYYuaWCWyiMfMkZYrE8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wlVDbJW57bG8bnElEcazZ9oo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOebfTMHEagp00kRP3FgGiWS4lc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e9ZtXy5BRdiKlg0OOneOe6mq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDG_znnm0ExqPSxZQX-KiuHt2DM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MliZDdAsMD59ZrL2D3VM9FSg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Gn6T8tT3rwiCnk26moNE0Gu2vU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9Lk3kxDDuLpOXJUn0FquDRt.jpg?f=fotoalbum_tile

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:38
Beter je schoorsteen laten verwijderen, en indien nog in gebruik voor een afvoer, een pijp laten monteren.

Of een schoorsteenkap laten aanbrengen, die de hele schoorsteen omsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
Trichoglossus schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 08:32:
Beter je schoorsteen laten verwijderen, en indien nog in gebruik voor een afvoer, een pijp laten monteren.

Of een schoorsteenkap laten aanbrengen, die de hele schoorsteen omsluit.
Goed advies. In deze situatie zijn er geen buren, het gaat om een kleine schoorsteen en de herstelkosten van dit prutswerk zijn ook niet mals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
Verwijderen is vaak eenvoudiger dan renovatie idd. Helemaal als je m niet gebruikt

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:46

MLLL

Palm Treo 650

Vraag wel even na of het van de gemeente mag om een schoorsteen te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Majoor
Ik heb nog niet betaald voor dit prutswerk. De dakdekker zegt dat het lood nog indaalt en in de loop van de jaren zich vormt naar de dakpannen. Weet niet of dat klopt wat hij zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
Johan Majoor schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:25:
Ik heb nog niet betaald voor dit prutswerk. De dakdekker zegt dat het lood nog indaalt en in de loop van de jaren zich vormt naar de dakpannen. Weet niet of dat klopt wat hij zegt.
Ik weet het wel. Dikke NEE. Lood hoor je in te kloppen als je het maakt, er is niet zoiets als indalend lood of wat dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:31
Nu, als er een grote meteoriet op je dak landt zal het prima indalen...
Voor de rest zou ik vragen of hij nog eventjes terugkomt, nu heeft het lood geen nut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
Johan Majoor schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 09:25:
Nee

Maar 1300 euro voor een paar tientjes plak lood slaat sowieso nergens op, dus die hele discussie hoef je niet aan te gaan.

Heb je vooraf ook akkoord gegeven op het feit dat hij voor deze prijs alleen wat plaklood zou aanbrengen? Dit is hooguit een nood reparatie te noemen. Geen renovatie. De prijs is wel die van een volledige renovatie inclusief voegwerk.

Dit soort figuren lullen er gewoon een punt aan, maar wij kunnen natuurlijk ook niet weten hoe goed geïnformeerd jij zelf vooraf was en waar je elkaar de hand voor hebt geschud.

Pagina: 1