Remeha Mercuria lucht warmtepomp verwarmt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mikescheep
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 25-10 11:47
Mijn vraag
...hey ik heb een remeha Mercuria lucht warmtepomp, alleen krijg ik het niet meer warm in huis. Het is nou 18/19 graden terwijl ik het normaal met dit weer 21 graden kon hebben. Ik heb de vraag op 23 staan ook een keer 27 geprobeerd alleen het verwarmingicoon op de warmtepomp knippert niet. Tapwater verwarmt die wel gewoon goed. De druk is ook 1,7. Mijn loodgieter zegt dat het buiten te warm is en daarom nog niet inschakelt maar het is 10 graden buiten dus dat lijkt me ook sterk.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:30
Ik heb zelf geen Remeha Mercuria maar vond het wel een interessant verhaal.
Dus ik heb de installatiehandleiding doorgezocht ;)

Er zijn in ieder geval twee parameters die het schakelen tussen verwarmen en koelen bepalen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwOKMJdXX2gJSHFZjz9edp7hDRk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QAD8YXT3UunDwMQCaueQO4UE.png?f=user_large
Op basis hiervan vermoed ik dat de unit in verwarmingsstand gaat als de buitentemperatuur een keer onder de 22-4 = 18oC komt. Wellicht heeft de installateur deze parameters gewijzigd?

Verder hebben jij en ik (want subsidie? --> belastinggeld) genoeg betaald voor en werkend systeem. Dus laat die loodgieter het maar netjes komen opleveren zoals jij het wilt.

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07:34
Ik heb een Remeha Mercuria al wel 6 jaar.
Deze doet trouwens het laatste jaar prima.
Maar heeft vanaf begin al deze kuren gehad, Remeha zelf is al 3-4 langgeweest maar heeft er geen zicht op wat er nu gebeurd.
Soms blijft er iets hangen in de software wat jouw probleem geeft.
Wat is dan doe is meestal de thermostaat op 15c even wachten en dan op 22c (nieuwe warmte commando) en dan gaat die weer.

Of spanning van binnen en buitendeel en dan weer inschakelen.

Ik heb heel veel van dit soort problemen gehad. Laatste jaar nog 0 maar ga ook niet meer er achteraan wat het kan zijn.