Nieuwe tochtstrips voor/achterdeur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-10 19:44
Ik ben op zoek naar de beste oplossing om onze huidige aluminium tochtstrips die gespijkerd aan het kozijn zitten te vervangen. Nu werd iemand mij op QLON, omdat die zich gaan zetten naar het kozijn. Probleem is alleen dat wij iets nodig hebben van 20mm breed en QLON zover ik kan zien tot 15mm verkrijgbaar is.

Is er iets vergelijkbaars op de markt dat iemand weet van dezelfde kwaliteit als QLON?

SiberischeHusky Shepsky

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Foto's kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Waarvan? Ik zoek QLON maar dan breder alleen dat is volgens mij van dat merk niet te krijgen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Foto's van het huidige profiel/kozijn. Er zijn diverse typen in de QLON serie van Schlegel.

Afbeeldingslocatie: https://jpmkok.nl/wp-content/uploads/2016/04/Schlegel-Q-Lon_HR-scaled.jpg

https://www.sloterop.nl/merken/schlegel-qlon-afdichtingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
mrmrmr schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:20:
Foto's van het huidige profiel/kozijn. Er zijn diverse typen in de QLON serie van Schlegel.

[Afbeelding]

https://www.sloterop.nl/merken/schlegel-qlon-afdichtingen/
Klopt maar geen enkele 20mm. Zelfklevende moet ik hebben zeg maar

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:22
CryptoNL schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:07:
[...]
Waarvan? Ik zoek QLON maar dan breder alleen dat is volgens mij van dat merk niet te krijgen.
Fotos van het raam/deur waarvoor je de tochstrip nodig hebt kan helpen. Tochstrippen van meer als 15mm breed zijn niet gangbaar omdat ze praktisch nooit nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Mr. Blonde schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:32:
[...]

Fotos van het raam/deur waarvoor je de tochstrip nodig hebt kan helpen. Tochstrippen van meer als 15mm breed zijn niet gangbaar omdat ze praktisch nooit nodig zijn.
Gaat niets helpen want je ziet een aluminium tochtstrip van opgemeten 2 cm breed

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
De situatie bepaalt welk type strip je nodig hebt. Als het gaat om ramen, gaat het om hoe het raam sluit en de positie van de huidige tochtstrip. Ook de zijde van de strip die het raam of kozijn gaat raken is van belang, als dat oneffen is heb je een andere strip nodig. Sommige hebben aan de onderzijde rubber, sommige aan de bovenkant.

Aluminium tochstrips zijn steviger in de lengte dan rubber tochtstrips. Het is van belang te zien hoeveel mm ruimte overbrugd moeten worden. De strip mag niet te dun of te dik zijn. Dus meet ook de hoogte en de ruimte.

Kozijnen van hout zijn geverfd en meestal niet helemaal gelijk doordat het niet recht is of door verfdruppels. Het is zaak dat eerst aan te pakken. Soms betekent dat schuren, grondverf en een aantal lagen lakken.

Je hoeft niet de album van Tweakers in je profiel te gebruiken, dat kan ook via een willekeurige andere image server. Als je het niet wil omwille van privacy of een andere reden krijg je misschien weinig nuttige antwoorden. Je kan metadata strippen van een foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Foto’s van de huidige situatie helpen altijd, bij alles, bij elk topic.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Pagina: 1