Outlander phev of Mazda 6

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10 15:18
Mijn vraag
Ik ga binnenkort weer prive een auto aanschaffen na jaren een lease auto gehad te hebben. Rij nu een Tesla model 3 en we hebben een Toyota Auris Hybrid.

Ik zit te kijken naar een auto rond de 8000 euro en rij er voornamelijk in het weekend mee. Maar hij moet 3 keer per jaar een caravan kunnen trekken( Eriba van 1000kg). Ik rij graag Japanners en kwam zelf uit op de Mazda 6 2012> mooi model en lees goede betrouwbaarheid. Wel viel mij de outlander phev op, omdat we rond het huis prima met de accu uit zouden kunnen en de autos vrij aangekleed zijn. Vind ik het best een leuke optie. Enige is dat ik mij afvraag wat de auto echt verbruikt als de accu leeg is. We rijden om t weekend ongeveer 300km. Daarom vind ik t verbruik wel belangrijk.

Vraag; heeft iemand ervaring met een outlander phev van 2012/2013 met 200.000+ km op de teller?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:10

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

roundlet schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 11:23:
Mijn vraag
Ik ga binnenkort weer prive een auto aanschaffen na jaren een lease auto gehad te hebben. Rij nu een Tesla model 3 en we hebben een Toyota Auris Hybrid.

Ik zit te kijken naar een auto rond de 8000 euro en rij er voornamelijk in het weekend mee. Maar hij moet 3 keer per jaar een caravan kunnen trekken( Eriba van 1000kg). Ik rij graag Japanners en kwam zelf uit op de Mazda 6 2012> mooi model en lees goede betrouwbaarheid. Wel viel mij de outlander phev op, omdat we rond het huis prima met de accu uit zouden kunnen en de autos vrij aangekleed zijn. Vind ik het best een leuke optie. Enige is dat ik mij afvraag wat de auto echt verbruikt als de accu leeg is. We rijden om t weekend ongeveer 300km. Daarom vind ik t verbruik wel belangrijk.

Vraag; heeft iemand ervaring met een outlander phev van 2012/2013 met 200.000+ km op de teller?
Volgens mij is degradatie van een Outlander PH/EV een punt van aandacht, dus wanneer je in de markt bent dan zou ik zeker de gezondheid van de accu door laten meten.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:52
Het verbruik van die Outlander is AFAIK wel echt dramatisch op benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
revolution-nl schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:14:
[...]

Volgens mij is degradatie van een Outlander PH/EV een punt van aandacht, dus wanneer je in de markt bent dan zou ik zeker de gezondheid van de accu door laten meten.
Hier ben ik mee bekend. Mits aanschaf prijs Oke is, is een vervangings accu nog best te doen( refurbished)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
Wilke schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:21:
Het verbruik van die Outlander is AFAIK wel echt dramatisch op benzine.
Nou ik lees nogal verschillende berichten. Dus daarom hoop hier een gebruiker te treffen. Rij zelf vrij rustig en haal vaak betere cijfers dan bijv autoweek reviews ( vanuit autoweek zelf)