Vraag
Alle reacties
steunt het op die paal, of zweeft het daar? Dat laatste lijkt me niet de bedoeling natuurlijk.
hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl
Ik denk dat er is weggraven en daarna ook water heeft gespoeld.
Die witte piepschuim is de bekisting (en isolatie) van een betonnen balk. Die balk zakt niet door als daar een gat onderdoor is gegraven. Ik heb het zelf ook gedaan omdat midden onder mijn huis ook zo'n balk loopt als fundering voor een dragend zijmuurtje welk alleen dient (in mijn geval) om de zijdelingse krachten van een lange dragende muur op te vangen (kaartenhuis effect).
In mijn geval heb ik daar leidingen voor een aanbouw onderdoor getrokken.
In mijn geval heb ik daar leidingen voor een aanbouw onderdoor getrokken.
Als die funderingspaal netjes aansluit op je funderingsbalk (slecht te zien, en anders heb je een ander probleem
) is er geen probleem (ik zou overigens niet gelijk je hele huis zo ondergraven). Die palen dragen de funderingsbalk en die is berekend zonder onderliggende ondersteuning (de wapening in de funderingsbalk). Dat is ook de reden dat je funderingspalen hebt.
[ Voor 5% gewijzigd door antont3 op 25-10-2025 08:20 ]
Hier ook een gelijksoortig iets moeten uitvoeren, wegens lekkage in een compartiment zonder luik. Echter stond er bij mij (grond)water in.
Zolang je niet te diep graaft naast pal de paal (zeker in het geval van houten palen met betonnen opliggers) kan het niet veel kwaad.
Zolang je niet te diep graaft naast pal de paal (zeker in het geval van houten palen met betonnen opliggers) kan het niet veel kwaad.
Heb je al gekeken of dit in het funderingsplan is ingetekend? Bij mij staan er op een aantal plekken verwijzingen naar doorgangen _in_ de fundering. In de praktijk zijn ze er onderdoor uitgegraven - op 1 plek na waar ik zelf aan de gang mag......
Het huis staat op kleef met betonnen palen van een meter of 9, een doorgaang graven naast 1 van die palen kan echt geen kwaad....
Het huis staat op kleef met betonnen palen van een meter of 9, een doorgaang graven naast 1 van die palen kan echt geen kwaad....
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/d55tnt3E8V2ia7GCM6VMaI0X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kaKzp5VfSI5wqtl8aE8rlabw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IlYZpu0FsVmlJ7CkYKk9FLmu.jpg?f=fotoalbum_large)