Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Joelemans
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 20:28
Mijn vraag

Ik heb een oude actieve Mackie-speaker.
Nu wil ik spotify via bijv. mijn tablet aansluiten op deze actieve speaker (met XLR-ingang). Ik heb geen zin in (behalve de stekker van de actieve speaker) extra kabels.

vraag: Kan ik dan gewoon een audio-receiver met XLR-uitgang (bijv. XVive P3 Bluetooth AudioReceiver) in mijn actieve speaker stoppen en mijn tablet via bluetooth met deze audio-receiver verbinden?

extra vraag: Het gaat om een grote ruimte en eigenlijk wil ik nog een speaker aanschaffen om stereo te krijgen. Nu werkt dat normaal gesproken zo dat ik dan een "slave"-speaker koop en deze via een kabel aansluit aan de actieve speaker. Maar ja, ik wil geen extra kabels. Kan ik ook nog een extra oude actieve Mackie-speaker kopen en hier ook een audio-reveiver in pluggen, zodat ik stereo krijg?

Alle reacties

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja en nee.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:33
Joelemans schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 21:28:
Mijn vraag

Ik heb een oude actieve Mackie-speaker.
Nu wil ik spotify via bijv. mijn tablet aansluiten op deze actieve speaker (met XLR-ingang). Ik heb geen zin in (behalve de stekker van de actieve speaker) extra kabels.

vraag: Kan ik dan gewoon een audio-receiver met XLR-uitgang (bijv. XVive P3 Bluetooth AudioReceiver) in mijn actieve speaker stoppen en mijn tablet via bluetooth met deze audio-receiver verbinden?

extra vraag: Het gaat om een grote ruimte en eigenlijk wil ik nog een speaker aanschaffen om stereo te krijgen. Nu werkt dat normaal gesproken zo dat ik dan een "slave"-speaker koop en deze via een kabel aansluit aan de actieve speaker. Maar ja, ik wil geen extra kabels. Kan ik ook nog een extra oude actieve Mackie-speaker kopen en hier ook een audio-reveiver in pluggen, zodat ik stereo krijg?
Je kan ook een stereo set van die bluetooth ontvanger kopen. Het lijkt echt gemaakt voor deze toepassing.

• Joelemans
Dank voor jullie antwoorden.

@Jag

Je bedoelt deze? https://xvive.com/audio/product/p3-bluetooth-audio-receiver/

Excuses voor mijn wellicht domme vragen (ik ben nog een beetje van het analoge tijdperk), maar is het dan in feite "plug en play"? Met andere woorden: ik plug die 2 stereo audio receivers in mijn 2 actieve speakers en dan moet ik mijn tablet (of ander device) naar "instellingen > bluetooth en apparaten" om verbinding te maken met die 2 audio receivers en dan kan ik met spotify mijn muziek lekker hard en in stereo afspelen?

Of mis ik iets?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:33
Dat denk ik ja als ik de omschrijving zie. Ik heb ze verder zelf nooit gebruikt. Ze zullen zich als het goed is als 1 device presenteren.

• Joelemans
Dank

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Let wel op dat deze setup natuurlijk extra gevoelig is voor magnetrons en mensen met een Bluetooth jammer. Niet alleen heb je Bluetooth tussen je tablet en speaker 1, maar ook nog een propietary 2.4 Ghz link tussen speaker 1 en 2. Vooral voor die laatste zou ik niet durven voorspellen hoe robuust die is.
Pagina: 1