Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelemans
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 25-10 14:06
Mijn vraag

Ik heb een oude actieve Mackie-speaker.
Nu wil ik spotify via bijv. mijn tablet aansluiten op deze actieve speaker (met XLR-ingang). Ik heb geen zin in (behalve de stekker van de actieve speaker) extra kabels.

vraag: Kan ik dan gewoon een audio-receiver met XLR-uitgang (bijv. XVive P3 Bluetooth AudioReceiver) in mijn actieve speaker stoppen en mijn tablet via bluetooth met deze audio-receiver verbinden?

extra vraag: Het gaat om een grote ruimte en eigenlijk wil ik nog een speaker aanschaffen om stereo te krijgen. Nu werkt dat normaal gesproken zo dat ik dan een "slave"-speaker koop en deze via een kabel aansluit aan de actieve speaker. Maar ja, ik wil geen extra kabels. Kan ik ook nog een extra oude actieve Mackie-speaker kopen en hier ook een audio-reveiver in pluggen, zodat ik stereo krijg?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja en nee.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05
Joelemans schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 21:28:
Mijn vraag

Ik heb een oude actieve Mackie-speaker.
Nu wil ik spotify via bijv. mijn tablet aansluiten op deze actieve speaker (met XLR-ingang). Ik heb geen zin in (behalve de stekker van de actieve speaker) extra kabels.

vraag: Kan ik dan gewoon een audio-receiver met XLR-uitgang (bijv. XVive P3 Bluetooth AudioReceiver) in mijn actieve speaker stoppen en mijn tablet via bluetooth met deze audio-receiver verbinden?

extra vraag: Het gaat om een grote ruimte en eigenlijk wil ik nog een speaker aanschaffen om stereo te krijgen. Nu werkt dat normaal gesproken zo dat ik dan een "slave"-speaker koop en deze via een kabel aansluit aan de actieve speaker. Maar ja, ik wil geen extra kabels. Kan ik ook nog een extra oude actieve Mackie-speaker kopen en hier ook een audio-reveiver in pluggen, zodat ik stereo krijg?
Je kan ook een stereo set van die bluetooth ontvanger kopen. Het lijkt echt gemaakt voor deze toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelemans
Dank voor jullie antwoorden.

@Jag

Je bedoelt deze? https://xvive.com/audio/product/p3-bluetooth-audio-receiver/

Excuses voor mijn wellicht domme vragen (ik ben nog een beetje van het analoge tijdperk), maar is het dan in feite "plug en play"? Met andere woorden: ik plug die 2 stereo audio receivers in mijn 2 actieve speakers en dan moet ik mijn tablet (of ander device) naar "instellingen > bluetooth en apparaten" om verbinding te maken met die 2 audio receivers en dan kan ik met spotify mijn muziek lekker hard en in stereo afspelen?

Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05
Dat denk ik ja als ik de omschrijving zie. Ik heb ze verder zelf nooit gebruikt. Ze zullen zich als het goed is als 1 device presenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joelemans
Dank
Pagina: 1