Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuwe PC samenstellen die een tijdje weer meekan en allround goed presteert. Ik wil het vooral gebruiken voor administratieve werkzaamheden en lichte fotobewerking met Photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Windows (Retail) licentie heb ik al en ga ik proberen over te zetten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik had liever de Arctic Freezer 36 als koeling genomen maar deze past helaas niet in de behuizing die ik heb gekozen. Het liefst blijf ik bij deze behuizing maar laat me ook graag verrassen als jullie betere alternatieven hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil als het kan zo'n stil mogelijke setup
Ga je overklokken?
Dat ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het is alweer een tijdje geleden dat ik zelf een pc heb samengesteld en gebouwd, en ik wil dat graag weer eens doen. In eerste instantie ben ik begonnen met het samenstellen van een AMD-setup met de 9600X-processor, maar omdat ik bij niet game en de nadruk meer ligt op productiviteit, ben ik toch weer richting Intel gaan kijken — mede na het lezen van een aantal artikelen op Tweakers. Uiteindelijk bleek het prijsverschil niet heel groot te zijn, en daarom neig ik nog steeds naar een Intel-configuratie, tenzij jullie iets anders zouden adviseren.
Ik wil een nieuwe PC samenstellen die een tijdje weer meekan en allround goed presteert. Ik wil het vooral gebruiken voor administratieve werkzaamheden en lichte fotobewerking met Photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Windows (Retail) licentie heb ik al en ga ik proberen over te zetten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik had liever de Arctic Freezer 36 als koeling genomen maar deze past helaas niet in de behuizing die ik heb gekozen. Het liefst blijf ik bij deze behuizing maar laat me ook graag verrassen als jullie betere alternatieven hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil als het kan zo'n stil mogelijke setup
Ga je overklokken?
Dat ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het is alweer een tijdje geleden dat ik zelf een pc heb samengesteld en gebouwd, en ik wil dat graag weer eens doen. In eerste instantie ben ik begonnen met het samenstellen van een AMD-setup met de 9600X-processor, maar omdat ik bij niet game en de nadruk meer ligt op productiviteit, ben ik toch weer richting Intel gaan kijken — mede na het lezen van een aantal artikelen op Tweakers. Uiteindelijk bleek het prijsverschil niet heel groot te zijn, en daarom neig ik nog steeds naar een Intel-configuratie, tenzij jullie iets anders zouden adviseren.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core Ultra 7 265K Boxed | € 289,90 | € 289,90 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B860M-PLUS WIFI | € 201,90 | € 201,90 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda Compute (2020), 2TB | € 66,01 | € 66,01 |
| 1 | Behuizingen | Chieftec HC-10B-OP | € 58,92 | € 58,92 |
| 1 | Monitors | Iiyama ProLite XB2492HSU-B1 Zwart | € 131,89 | € 131,89 |
| 1 | Processorkoeling | Be quiet Pure Rock 3 | € 28,75 | € 28,75 |
| 2 | Ventilators | Arctic P12 Pro, 120mm | € 7,07 | € 14,14 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF564C32RWK2-32 | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power 11 550W | € 56,99 | € 56,99 |
| 1 | Interne SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 107,90 | € 107,90 |
| Totaal | € 1.106,30 | |||
[ Voor 2% gewijzigd door Sezer op 24-10-2025 19:18 . Reden: Case fans toegevoegd ]