Beste Tweakers,
Onze 6 a 7 jaar oude AEG droger (Model: T76785NIH) stond opeens stil tijdens het drogen van de was. Via Google gezocht en al snel gevonden wat het zou kunnen zijn dus de droger geopend.
De riem blijkt kapotgelopen.
Tijdens het openmaken schrok ik er erg van hoe extreem veel stofophoping er aan de binnenkant zat (zie fotos) vind het echt een wonder dat het apparaat niet is gaan branden. Filter altijd netjes schoongemaakt dus hoe kan dit, is toch echt veilig.
Gelukkig het typenummer nog kunnen lezen van de v-riem dus deze is besteld. Het is voor mij de eerste keer dat ik een droger openmaak en wil repareren en wat mij nog opviel naast de kapotte riem is dat de riem geleider erg ver kan verschuiven, hier most een borgringetje?
Daarnaast de vraag of ik contact zou moeten opnemen met AEG over de hoeveelheid stof aan de binnenkant? wellicht andere mensen die hier ervaring mee hebben.
Zie hieronder de fotos van de vervuiling en de kapotte riem, inmiddels meer dan een stofzuigerzak vol eruit gehaald en de kapotte riem verwijderd.:strip_exif()/f/image/OdLk9TUkuAOEg8N8Bxl3DyQk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OhXFkoJcRGuiy1PENHny4HhS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GBMkICcksPZjzLqjGT37CugQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xb7AewnL41ne6PP9v7O2UBoE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/64x5NkKQP6xJIhAGQwMtBpGx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j4QNxjv4aH64Tw07kN3Qsg7S.jpg?f=fotoalbum_large)
Onze 6 a 7 jaar oude AEG droger (Model: T76785NIH) stond opeens stil tijdens het drogen van de was. Via Google gezocht en al snel gevonden wat het zou kunnen zijn dus de droger geopend.
De riem blijkt kapotgelopen.
Tijdens het openmaken schrok ik er erg van hoe extreem veel stofophoping er aan de binnenkant zat (zie fotos) vind het echt een wonder dat het apparaat niet is gaan branden. Filter altijd netjes schoongemaakt dus hoe kan dit, is toch echt veilig.
Gelukkig het typenummer nog kunnen lezen van de v-riem dus deze is besteld. Het is voor mij de eerste keer dat ik een droger openmaak en wil repareren en wat mij nog opviel naast de kapotte riem is dat de riem geleider erg ver kan verschuiven, hier most een borgringetje?
Daarnaast de vraag of ik contact zou moeten opnemen met AEG over de hoeveelheid stof aan de binnenkant? wellicht andere mensen die hier ervaring mee hebben.
Zie hieronder de fotos van de vervuiling en de kapotte riem, inmiddels meer dan een stofzuigerzak vol eruit gehaald en de kapotte riem verwijderd.
:strip_exif()/f/image/OdLk9TUkuAOEg8N8Bxl3DyQk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OhXFkoJcRGuiy1PENHny4HhS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GBMkICcksPZjzLqjGT37CugQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xb7AewnL41ne6PP9v7O2UBoE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/64x5NkKQP6xJIhAGQwMtBpGx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j4QNxjv4aH64Tw07kN3Qsg7S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nGWzeDY3Ym9CWgIi6Mpd3JQh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MXVntscwQGGsytQwHV3zAwCB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Dbt5XoW8Sz9oHE2hoRnlmMQT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vSrYvI2uhUeBxvyFp86K649D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZP0l5ptyGY6lvLIiHk2kDHTx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fGe7qKdk7SlIVmY2vwbnOuyg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wYwboLO0NH4N2o6hx70a9cB1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YUoHeFq9wmBDC5YgBM73itL1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2tBKTnV1KfZHW101NZXrStsE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jrPSji9tQkzjkEdH1Kv2msnw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PsrQGjSYIiiT7lOm9KzjK3uw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N5Avh2ASGc8W1cuZuWcv08h6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d0ckz96XocMlA11tqYkWPPV8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Lt4DIaqGpmgud4xRoisq34o8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SI5R4xM8PMLOIB7wtvjK6AHy.jpg?f=fotoalbum_large)