OpenTherm warmtepomp stopt en start en stopt en start

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSourceCode95
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:23
Mijn vraag
Mijn warmtepomp stopt vaak voor een paar seconden. Ik denk gemiddeld elke minuut, en dan voor een seconde of 3, soms gaat het 5 minuten goed, en soms ligt hij ineens 30 seconden op zn gat. Ik zie dat het "setpoint" terug valt naar 0 of 8 graden, dat de debiet zakt (afhankelijk van hoe lang hij stopt uiteraard).

Op mijn controller zie ik dat de warmtevraag 0% is. Op mijn RamsesRF zie ik geen berichten langskomen die suggereren dat de warmtevraag even stopt, maar het zou kunnen dat ik die verkeerd lees.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Remeha Elga Ace warmtepomp, met Remeha boiler als backup/bijverwarming.
Honeywell Evohome met R8810A T40 OpenTherm Bridge.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
RamsesRF om de draadloze communicatie te sniffen
OpenTherm Bridge verplaatsen van vlak naast de warmtepomp (op zolder) naar vlak naast de controller (aangesloten via de oude CV bedrading), zelfde resultaat.

Ik zit te denken om er een OTGW tussen te hangen om te kijken of het om een timeout gaat of zo, maar voordat ik er nog meer geld tegenaan zou gooien dacht ik hier even te vragen of iemand een idee heeft of dit normaal is, en of het niet de pomp sloopt. Of is het misschien een instelling in mijn warmtepomp?

Beeld van de statistieken van de warmtepomp, hij gaat in dit filmpje tweemaal kort "uit": https://static.dmvandenbe...6b30aade72/compressed.mp4

[ Voor 12% gewijzigd door TheSourceCode95 op 24-10-2025 21:51 ]