Ik zie sinds ik battlefield speel dat mijn huidige CPU (ryzen 7 5800x) aardig in de buurt komt van de 100% belasting als ik op mijn tweede scherm ook nog wat dingen open heb staan. Nu kwam bij mij in eerste instantie het altijd verleidelijke idee op om weer een nieuwe pc te gaan bouwen
Maar omdat ik dan gelijk over moet naar AM5 en ik eigenlijk voor de rest nog helemaal niet tegen limieten aanloop dacht ik dat het misschien verstandiger is om een nieuwe/tweede hands ryzen 9 5950x te kopen om zo toch een hoop geld te besparen.
Enige waar ik dan nog mee zit is de koeling. Huidige cpu wordt met een Mugen 5 PCGH rond de 88 graden tijdens gamen. TDP is 105W en de toekomstige ook. Aan de ene kant wil ik weleens waterkoeling voor mijn cpu proberen maar als er hier argumenten zijn om het gewoon bij de Mugen 5 te houden dan hoor ik dat graag en scheelt me ook weer in kosten natuurlijk.
Vraag is dus eigenlijk of het verstandig is om voor bovengenoemde cpu te gaan en wat verstandig is kwa koeling. Mocht er informatie ontbreken hoor ik het graag.
Enige waar ik dan nog mee zit is de koeling. Huidige cpu wordt met een Mugen 5 PCGH rond de 88 graden tijdens gamen. TDP is 105W en de toekomstige ook. Aan de ene kant wil ik weleens waterkoeling voor mijn cpu proberen maar als er hier argumenten zijn om het gewoon bij de Mugen 5 te houden dan hoor ik dat graag en scheelt me ook weer in kosten natuurlijk.
Vraag is dus eigenlijk of het verstandig is om voor bovengenoemde cpu te gaan en wat verstandig is kwa koeling. Mocht er informatie ontbreken hoor ik het graag.