Hi! Ik ben op zoek naar vervanging voor mijn 10jaar oude desktop (4570 icm GTX960 in een fractal define R5). Het beestje werkt nog goed en stabiel, maar een beetje gamen wordt steeds lastiger en W11 wordt hem niet.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis, tuin en keukengebruik, enkele lichte VMs draaien, video conversie en een beetje gamen (type games: RDR2, Horizon Zero Dawn, Witcher3, Cities:Skylines, Star Wars Fallen Order).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Destijds kwam ik met €1000 een heel eind, maar ik denk nu eerder rond €1200 uit te komen. Liefst niet meer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen (1080p) neem ik mee, maar afgezien van een schijf eigenlijk niets.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wensenlijst:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?.
AMD lijkt de beste keuzes voor cpu, maar ik twijfel nog tussen een 9060XT en RTX5060Ti. De 5060Ti is iets sneller, maar ook duurder.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? .
Wens voor een enigszins stil systeem, de fractal R5 hoor je niet en dat vond ik altijd erg fijn.
Verder wens voor een klein systeem, de R5 neemt veel ruimte in op het bureau. Systeem gaat op het bureau, vandaar ook een wens voor een glazen zijpaneel en temp meter in de waterkoeling (gimmick).
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Advies op het voorgestelde systeem: kan het beter / goedkoper?
Daarnaast graag advies of de gekozen aio verstandig is qua geluidsproductie en prestaties, of dat een luchtkoeler ook prima is.
Tot slot advies over de behuizing. Ik zie veel voorkeur voor de Lian A3, maar ik vind persoonlijk deze kast mooier met glazen paneel en een stukje compacter. Reviews op Reddit lijken ook goed. Graag jullie ervaringen.
Alvast dank!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huis, tuin en keukengebruik, enkele lichte VMs draaien, video conversie en een beetje gamen (type games: RDR2, Horizon Zero Dawn, Witcher3, Cities:Skylines, Star Wars Fallen Order).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Destijds kwam ik met €1000 een heel eind, maar ik denk nu eerder rond €1200 uit te komen. Liefst niet meer.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen (1080p) neem ik mee, maar afgezien van een schijf eigenlijk niets.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wensenlijst:
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7500F Tray | € 125,01 | € 125,01 |
| 1 | Moederborden | ASRock B650I Lightning WiFi | € 149,99 | € 149,99 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 9060 XT 16GB | € 359,99 | € 359,99 |
| 1 | Behuizingen | Jonsbo Z20 Black | € 77,13 | € 77,13 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken Plus 240, Zwart | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 RGB F5-6000J3636F16GX2-TZ5RK | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 13 M | 550W | € 79,86 | € 79,86 |
| 1 | Interne SSD's | Samsung 990 EVO Plus 2TB | € 129,90 | € 129,90 |
| Totaal | € 1.219,88 | |||
AMD lijkt de beste keuzes voor cpu, maar ik twijfel nog tussen een 9060XT en RTX5060Ti. De 5060Ti is iets sneller, maar ook duurder.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? .
Wens voor een enigszins stil systeem, de fractal R5 hoor je niet en dat vond ik altijd erg fijn.
Verder wens voor een klein systeem, de R5 neemt veel ruimte in op het bureau. Systeem gaat op het bureau, vandaar ook een wens voor een glazen zijpaneel en temp meter in de waterkoeling (gimmick).
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Advies op het voorgestelde systeem: kan het beter / goedkoper?
Daarnaast graag advies of de gekozen aio verstandig is qua geluidsproductie en prestaties, of dat een luchtkoeler ook prima is.
Tot slot advies over de behuizing. Ik zie veel voorkeur voor de Lian A3, maar ik vind persoonlijk deze kast mooier met glazen paneel en een stukje compacter. Reviews op Reddit lijken ook goed. Graag jullie ervaringen.
Alvast dank!