In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Is dat stressed of idle?? Als het stressed is hoef je je geen zorgen te maken, dat zit wel goed (hoewel het natuurlijk altijd beter kan
).
Als het idle is:
- zit je koeler goed op je heatsink?
- ff ASII op je koeler doen.
- heb je genoeg intake (kouwe lucht)?
- heb je genoeg outtake (warme lucht)?
Als het idle is:
- zit je koeler goed op je heatsink?
- ff ASII op je koeler doen.
- heb je genoeg intake (kouwe lucht)?
- heb je genoeg outtake (warme lucht)?
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
is wel erg hoog ja, probeer eens wat betere airflow in je kast te krijgen, ik heb bijna de zelfde kast (HX08) hier een paar tipjes.
- Cables Rounden
- sloop het hd rek weg (vookant)
- sloop het hd rek weg (achterkant)
- zet het hd rek uit de achterkant onder je cd-rom drives (maak het met tirepjes vast of zo)
- plaats waar het hd-rek aan de voorkant gezeten heeft een 80mm fan (blazen), is beter dan in dat stomme rekje
- plaats boven in de kast (achtkant) ook 2 fans (zuigen)
- zorg er voor dat de beperkte ruimte tussen het bovenste en het onderste deel van je kast, zo groot mogelijk blijft, maak het b.v vast met tirep's of iets dergelijks.
- zit er een koeler op je mobo? Zo niet zet die er op!
Succes
- Cables Rounden
- sloop het hd rek weg (vookant)
- sloop het hd rek weg (achterkant)
- zet het hd rek uit de achterkant onder je cd-rom drives (maak het met tirepjes vast of zo)
- plaats waar het hd-rek aan de voorkant gezeten heeft een 80mm fan (blazen), is beter dan in dat stomme rekje
- plaats boven in de kast (achtkant) ook 2 fans (zuigen)
- zorg er voor dat de beperkte ruimte tussen het bovenste en het onderste deel van je kast, zo groot mogelijk blijft, maak het b.v vast met tirep's of iets dergelijks.
- zit er een koeler op je mobo? Zo niet zet die er op!
Succes
Te hoog? Ik heb ook een HX08, maar mijn temp ligt wel op de 50 graden (chassis dus he), terwijl me CPU op 65 graden ligt...
Niet zo klagen dus
Ik denk dat een gaatje tussen proc en videokaart met een 60mm/80mm koelertje ertussen erg goed helpt (wat ik dus zelf ook ga doen).
Niet zo klagen dus
Ik denk dat een gaatje tussen proc en videokaart met een 60mm/80mm koelertje ertussen erg goed helpt (wat ik dus zelf ook ga doen).
oke... niet zo raar dus...
uiteraard zitten alle fans goed en ik voel ook genoeg airflow naar buiten gaan.
uiteraard zitten alle fans goed en ik voel ook genoeg airflow naar buiten gaan.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof