Aankoopadvies voor een nieuwe 65 inch OLED TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAWRENCIO11
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20:37
Dag allemaal!

Binnenkort is de benedenverdieping van mijn huis gereed en ben ik er eindelijk aan toe om een TV aan te schaffen. Bij deze vraag ik om jullie advies. Alvast bedankt voor het reageren! :)

Ik zoek een?
Ik zoek een 65 inch OLED TV, met een sterke voorkeur voor LG vanwege jarenlange tevredenheid en webOS.

Wat is je budget?
Ik heb in eerste instantie een budget tot €1.500 in gedachten. Maar als er echt een betere optie is ben ik bereid om net iets meer uit te geven en iets langer te wachten met de aankoop van een soundbar, mits er natuurlijk een goede prijs-kwaliteitverhouding is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kijk voornamelijk in de avond TV. Vaak zijn dit series of films, want daar houd ik wel van. Ik kijk heel weinig gewone TV, voornamelijk nieuws. Maar ook kijk ik vaak YouTube (4K content). In de weekenden kijk ik overdag voetbal of Formule 1. Op termijn zal ik ook iets meer gaan gamen (PS5) als ik klaar ben met verbouwen... Ik wil de TV aan de muur hangen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Thuis bij mijn ouders hangt een LG C5 aan de muur. Ik zat zelf te denken aan een 2024 model, de LG C4. Deze verschillen niet veel in specs, maar wel in prijs.

Daarnaast is mijn oog gevallen op de LG G4 of LG G5, vanwege de 'plat aan de muur' eigenschap! Ook qua beeldkwaliteit springen deze er natuurlijk bovenuit als topklasse model van LG.

In de winkel viel m'n oog ook nog op de Samsung S95F met het matte scherm.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb bij HelloTV prijzen opgevraagd voor de LG-modellen. LG heeft nu ook een cashback actie op de 2025 modellen. De 2024 modellen staan nu voor bodemprijzen op de website en daar is niet veel korting meer voor te krijgen. De prijzen zijn als volgt:

LG C4 65 inch - €1.362 (zonder muurbeugel)
LG C5 65 inch - €1.449 (zonder muurbeugel, maar met €200 cashback via LG)
LG G4 65 inch - €1.698 (inclusief LG muurbeugel)
LG G5 65 inch - €1.829 (inclusief standaard en LG muurbeugel en met €200 cashback via LG)

Is het het waard om ook de Samsung S95F te overwegen of zijn de LG TV's toch een klasse beter? Hoe minder ik uitgeef hoe beter, want dan blijft er wat over voor een Sonos Beam 2 en Sonos Sub Mini.

Voor een LG G-series TV betaal ik in ieder geval rond de €350 extra t.o.v. de goedkoopste C4. Is dat het geld waard als je kijkt naar de specs of betaal ik dan extra puur en alleen vanwege de 'plat aan de muur' eigenschap van de G-series?

Als ik voor een G5 kies, is dat de ongeveer €450 extra waard t.o.v. de C4? En als je wel per se een G-series zou willen, zou je dan de G4 of de G5 nemen (gelet op de bovenstaande prijzen)?

Als je zelf een keuze zou moeten maken, met in het achterhoofd dat er nog een leuke soundbar set bij komt, welke TV zou je dan kiezen voor mijn use-case?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swiper7
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-10 08:36
Goedemiddag!
Ik overweeg op dit moment dezelfde modellen als jij. Ik wacht op dit moment nog op een terugbellen verzoek van hellotv.

Hoe ben jij tot onderstaande prijzen gekomen? Aanvraag van persoonlijke korting of icm tv inruil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAWRENCIO11
Ik heb een aanvraag gedaan voor korting via de chat op de website. Van de series 4 kon er eigenlijk niets vanaf, dat zijn blijkbaar al bodemprijzen. Voor de series 5 is er nu dus een cashback en dat is dus wel extra gunstig. Al mag het van mij altijd minder natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Voor WebOS van LG is er geen F1 TV-app. Dus je moet daarvoor anders aan de slag, dit ter info

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 24-10-2025 22:16 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAWRENCIO11
Klopt, ik kijk of via ViaPlay of ik cast via de telefoon naar de TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swiper7
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-10 08:36
Ik heb hetzelfde aanbod gekregen voor de G5. Ik heb daarvoor gekozen omdat ik geen budget vrij hoefde te houden voor de soundbar omdat ik al een goede heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:20

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@LAWRENCIO11 een herkenbare overweging. Dat je een G zou verkiezen boven een C lijkt me logisch aangezien strak aan de muur één van de weinige concrete eisen in je post is. Streep de C-serie weg en het is al de helft makkelijker.
Maar laat ik de vraag omdraaien, wat heeft een G5 waarom je die liever zou willen dan een G4? Ik kan wel wat verschillen noemen maar het gaat er om wat het voor jou waard is. Je kent de specs, som de verschillen op (desnoods hier in een lijstje) en beoordeel of je dat een stap boven je budget gaan waard vindt. :)

Oké, er zijn wat genuanceerdere afwegingen. Een nieuw paneel zoals de G5 biedt voordelen, maar heeft zich ook minder bewezen en kan in theorie kinderziektes hebben of verder doorontwikkeld moeten worden. De G aan de muur is mooi, maar het betekent niet dat een C niet aan de muur kán. Al verschillen C en G wel meer dan alleen het muurhangen, maar dat heb je zelf al in specificaties en reviews kunnen lezen.

Denk ook aan de oriëntatie van de kamer en waar de TV komt te hangen. Ligt de kamer op het zuiden en staat de zon er dus vol in tijdens de voetbal? Hangt je TV tegenover een muur met verlichting of andere mogelijk storende elementen? Eisen voor reflectie en helderheid kunnen daar weer van afhangen.

Je stelt liefst zo weinig mogelijk geld uit te willen geven, maar wil eigenlijk ook wel het beste hebben wat je voor je geld kunt krijgen, dat gaat niet echt samen. Als je realistisch kijkt, wat is belangrijker? Hoge kwaliteit en ook strak aan de muur, of toch meteen compleet met je Sonos erbij?
Ik snap de uitdaging van dit soort afwegingen, vind ik vaak zelf ook lastig want je wilt eigenlijk gewoon het beste, maar er is er echt maar één die dit besluit kan nemen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1