65" OLED met goede prijs-kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-11 17:08
Ik zoek een?
65" OLED-televisie met goede prijs-kwaliteitverhouding.

Wat is je budget?
Ik zoek iets onderin de markt (€1000-1300), maar sta open voor ophogen budget als dat echt verstandig is. Ik wacht uiteraard even op de sales de komende maand.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Plex, Xbox Series S --> Die ik t.z.t. wil vervangen met een PS5. Ik ben fan van Android TV i.v.m. app support, dus waarschijnlijk gebruik het besturingsysteem waar de TV mee geleverd wordt nauwelijks, tenzij dit echt ten koste gaat van codecs/beeldkwaliteit. Ik kijk in een ruimte met weinig licht, dus het hoeft niet extreem fel. Dat vind ik ook niet echt prettig.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ken de B- en C-serie van LG al even. Ik vind de poten van de B niet zo mooi, maar ik ben ook wel van plan de TV op te hangen dus dan is het niet zo belangrijk. Deze LG's heb ik eerder ook serieus bekeken overwogen, maar met de komst van QD-OLED ben ik niet meer zo zeker dat dit de allerbeste keuze is.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoeveel winst pak je nou echt met bijvoorbeeld een S90D/S92D/S93D ten opzichte van LG, en hoeveel lever je in? Ik lees dat Samsung nog wel eens aan panelen-loterij doet, en dat wil ik natuurlijk liever niet. Ook hoor ik negatieve dingen over de bouwkwaliteit van Samsung.

Alle reacties

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:18
De 65'' versie van de S9xD/ S9xF maakt in de EU gebruik van een QD-OLED paneel.

Puur naar het type paneel gekeken is een QD-OLED paneel superieur aan WOLED, echter kom je met enkel een paneel niet ver en dien je ook de aansturing/ processing, technische design en bouwkwaliteit mee te rekenen. Helaas is dit bij Samsung ondermaats evenals het OS (ook al gebruik je een externe mediaplayer heb je nog regelmatig met het OS van de TV te maken) en de afstandsbediening. Tel hierbij op dat Dolby Vision de dominante format is betreft HDR met dynamische metadata.

De prijzen zijn dynamisch, wat op moment van schrijven de meeste bang for the buck biedt kan volgende week of volgende maand weer anders zijn. Ik zou de B4 en C4 in de gaten houden en als het prijsverschil klein is voor de C4 kiezen.

• Bark_At_The_Cat
Helder! Dat van Dolby Vision had ik gelezen inderdaad. Ik neig zelf ook naar LG omdat ik geen zin heb om te dealen met Samsung Klantenservice. Een vriend van mij heeft zelf een issue met de Samsung klantenservice op dit moment, en die komen niet per se capabel over.

In dit prijssegment heeft het dus geen zin om naar bijv. Phillips / Sony oid te kijken ook? Ik had zelf Phillips al een beetje aan de kant gezet omdat ik toch geen ambilight wil.

Hoe dan ook, ik ga de B4/C4 lekker volgen en pak ik wel een dealtje als die langs komt.

Dank.

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:02
Ik ben al een tijd exact naar het zelfde opzoek, en was aan het wachten op een aanbieding van de C4 tot gisteren deze aanbieding voorbij kwam voor de S90D.
Voor dat geld denk ik dat het lastig wordt om beter te vinden, dus ik ga straks bij de Mediamarkt langs om eens IRLnaar het scherm te kijken en als dat bevalt gaat die mee!

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

• Freshouttheoven
Bark_At_The_Cat schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:12:
Helder! Dat van Dolby Vision had ik gelezen inderdaad. Ik neig zelf ook naar LG omdat ik geen zin heb om te dealen met Samsung Klantenservice. Een vriend van mij heeft zelf een issue met de Samsung klantenservice op dit moment, en die komen niet per se capabel over.

In dit prijssegment heeft het dus geen zin om naar bijv. Phillips / Sony oid te kijken ook? Ik had zelf Phillips al een beetje aan de kant gezet omdat ik toch geen ambilight wil.

Hoe dan ook, ik ga de B4/C4 lekker volgen en pak ik wel een dealtje als die langs komt.

Dank.
De Philips OLED TV's zijn niet verkeerd echter betaal je, in de regel, een Ambilight tax en zijn ze imo derhalve enkel interessant wanneer Ambilight een pre is.

Sony maakt goede TV's inclusief fijne GoogleTV integratie echter zijn ze sinds twee jaar Panasonic achterna gelopen en hebben ze zich ook uit de markt geprijsd. Of je moet ergens nog een verdwaalde A8xL treffen voor een mooie prijs.

• Bark_At_The_Cat
@frankv120 Ben je nog langs geweest? In Amersfoort stonden er nog een paar. Ik heb even staan kijken en het zag er op zich wel mooi uit, maar ik heb hem nog even laten staan want ik twijfel dat 65" überhaupt in mijn auto past.

Ik heb ook even bij LG gekeken, en vond de verschillen op de winkelvloer nog niet eens zo heel groot.

Ik wacht zelf denk ik nog heel even af voor een LG. Heb bij dat merk toch een iets beter gevoel, hoewel ik erken dat ik op gebied van TVs gewoon veel te weinig weet om dat te staven.

@Freshouttheoven Thanks voor de uitleg. Ik kijk TV graag in een volledig onverlichte kamer voor maximaal effect. Ambilight vind ik zelf afleidend. Sony houd ik op de reservelijst. Ik houd de aanbiedingen gewoon in de gaten.

• Freshouttheoven
Staar je niet blind op de '24 modellen, het omkeerpunt komt in zicht waarbij de '25 modellen ook interessant beginnen te worden.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Freshouttheoven schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 10:37:
Staar je niet blind op de '24 modellen, het omkeerpunt komt in zicht waarbij de '25 modellen ook interessant beginnen te worden.
Wat bedoel je hiermee? Dat prijzen omlaag zullen gaan? Of meer dan dat?

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 25-10-2025 10:39 ]

The devil is in the details.

• Freshouttheoven
Hahn schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 10:39:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Dat prijzen omlaag zullen gaan? Of meer dan dat?
Inderdaad, door de beperkte voorraad gaan de overjarige modellen in het algemeen weer in prijs omhoog + het bereiken van het punt tussen early majority en late majority voor de '25 modellen waardoor het prijsverschil nog maar relatief klein is (vaak maar max. een paar honderd euro).

• Bark_At_The_Cat
Over het algemeen bekijk ik bij tech-aankopen de prijsontwikkeling in de pricewatch. Als het dan omhoog gaat sla ik meestal wel over.

• frankv120
Ik heb hem vrijdag direct opgehaald ja, na wat moeite aangezien ze in mijn eigen stad geen voorraad hadden en ze hem in Roermond niet voor de korting hadden staan. Dankzij een zeer behulpzame servicedesk medewerkster uiteindelijk toch contact gekregen met filiaal Venlo om te bevestigen dat hij wel echt in de aanbieding was en hem dan ook voor de prijs op Pepper meekregen.

Had gelukkig al vantevoren gemeten hoe groot de kofferbak hiervoor moest zij dus met een caddy gekomen waar hij precies inpaste, maar met elke TV groter dan 65" wordt dit wel echt een uitdaging.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

• Bark_At_The_Cat
En @frankv120 , tevreden?

• frankv120
Nog weinig tijd gehad om te testen, maar eerste indruk is waanzinnig. Zelfs mijn vriendin die huiverig was, ziet echt duidelijk de toegevoegde waarde van OLED. Maar we kwamen dan ook van een oude 55" budget tv dus echt vergelijksmateriaal hebben we niet.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Pagina: 1