Ik moet een printer installeren in Redhat Linux op een pc van een overleden vriend van mij, die ik dus niets kan vragen...
Om te beginnen weet ik niet welke Linux-versie het is, maar als dat van belang is voor de oplossing van dit probleem, kan ik hier wel even over bellen.
'cat test > /dev/lp0' laat de printer even pruttelen, maar er komt niets uit de printer. Zelf heb ik Redhat 7.1 en heb ik de printer met Printtool geïnstalleerd, zonder problemen. Als ik op deze pc Printtool probeer te starten, verschijnt de volgende foutmelding:
Couldn't load dialog.tcl
Start from control-panel or set environment variable
CONTROL_PANEL_LIB_DIR to the control-panel library dir.
(normally this is /usr/lib/rhs/control-panel)
Omdat ik losse tarballs en source files van Printtool in een door de jongen zelf gemaakte dir heb zien staan, heb ik het vermoeden dat hij zelf Printtool heeft geïnstalleerd. Heeft iemand een idee?
De printer is een Epson Stylus Color 300 die is aangesloten op LPT1.
Om te beginnen weet ik niet welke Linux-versie het is, maar als dat van belang is voor de oplossing van dit probleem, kan ik hier wel even over bellen.
'cat test > /dev/lp0' laat de printer even pruttelen, maar er komt niets uit de printer. Zelf heb ik Redhat 7.1 en heb ik de printer met Printtool geïnstalleerd, zonder problemen. Als ik op deze pc Printtool probeer te starten, verschijnt de volgende foutmelding:
Couldn't load dialog.tcl
Start from control-panel or set environment variable
CONTROL_PANEL_LIB_DIR to the control-panel library dir.
(normally this is /usr/lib/rhs/control-panel)
Omdat ik losse tarballs en source files van Printtool in een door de jongen zelf gemaakte dir heb zien staan, heb ik het vermoeden dat hij zelf Printtool heeft geïnstalleerd. Heeft iemand een idee?
De printer is een Epson Stylus Color 300 die is aangesloten op LPT1.