Inkeping in spant spouwmuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:01
Het onlangs heb ik een woning gekocht en nu zie ik in de ketelruimte dat er een stuk uit de spant die vast zit aan de spouwmuur is. Kan dit kwaad, dit is waarschijnlijk al langere tijd zo.

Heb geen idee of dit problemen kan veroorzaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ibIZO9tS8qTyw6f-Defl6JOF-UA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QwxWGQlZdiBreijXakJYkGht.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFYlbwq2ZzxpJo4DIOOX_RpBtnM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yy16OZDMYUNjc8ZdFS50XDtA.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 25-10 00:11
Dat is geen muurplaat maar een dakspant. Er mist wel een behoorlijk stuk uit. Zo verliest de spant een deel van zijn draagkracht afh van de overspanning.
Ligt er veel gewicht op het dak? Zonnepanelen?

[ Voor 26% gewijzigd door Eivogel1985 op 24-10-2025 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:01
Nee geen zonnepanelen. Gewoon dakpannen met unidek platen.

Dak is 25 jaar oud, geen idee wie en wanneer dit zo is gedaan. Misschien al bij de bouw of toch later, zie het nut
Niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:25
Er zit iets rond achter. Ooit een doorvoer voor een leiding geweest die wel heel ongelukkig geplaatst was?

Ik gok dat het niet heel veel kwaad kan, uit wat is de muur opgebouwd waar die op ligt?

Je kan er bij twijfel altijd een extra balk over schroeven over de hele lengte en het spant opdikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haya
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20:15
Balk opvullen met een stuk hout en over een flinke afstand opdikken met een flink dikke plank met bruislijm en een hoop schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:51
Zo te zien maar een dunne plank, ik zou rechts van die inkeping een extra plug erin rossen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:59
Nieuw stukje hout op maat zagen en erin hameren?
Pagina: 1