Albert Heijn is getroffen door datalek, persoonsgegevens…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:16
Artikel: nieuws: Albert Heijn is getroffen door datalek, persoonsgegevens werknemers g...
Auteur: @YannickSpinner
Je maakt dezelfde fout als rtl. Albert Heijn is helemaal niet getroffen. De werknemers waren helemaal niet in dienst bij Albert Heijn. De franchisenemer Bun van Albert Heijn is getroffen. Zeker op een tech forum verwacht ik feitelijk juiste informatie. En ja dat sijpelt ook door naar AH. Technisch juridisch is er echter bij AH geen datalek geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Precies, deze medewerkers zijn niet in dienst van Albert Heijn. De kop had beter kunnen zijn 'Albert Heijn Bun getroffen door datalek, persoonsgegevens werknemers gestolen '

[ Voor 18% gewijzigd door EWK op 24-10-2025 07:12 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Bovendien proberen ze Albert Heijn niet af te persen, maar Albert Heijn Bun, die ondernemer.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Het is dus ook niet de tweede keer in een jaar dat medewerkers van Albert Heijn getroffen worden door een datalek, want deze medewerkers zijn (nogmaals) helemaal niet in dienst van Albert Heijn.
Ze hebben zelfs een andere cao.

Hoi!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-10 15:31

YannickSpinner

Redacteur
Ik ga het bericht aanscherpen!
Ik ben het er overigens niet mee eens dat dit geen medewerkers van AH zijn. Als je zo iemand vraagt waar ze werken, zeggen ze natuurlijk niet Bun. In het geval van de laatste alinea is de corporate structuur mijns inziens daarom minder belangrijk dan het feit dat er wederom collega's van een AH (welke franchise dan ook) getroffen zijn.
Nogmaals, er staan wel feitelijke onjuistheden in het artikel, die fix ik graag! Thanks