Fax server onder w2k server gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Ik zoek voor een klein bedrijfje 5 users een fax oplossing.

Hun eisen:
- Faxen kunnen verzenden vanop ieder werkstation dus maw afdrukken naar nen fax printer.
- De geadresseerde kunnen selecteren uit een gemeenschappelijk adresboek.
- Liefst zo goedkoop mogelijk (WEL OFFICIEEL HE)

Wat er nu draait is een windows netwerk.

De server is Windows 2000 SBS

De clients draaien W2k pro - win 98

In small bussiness server zit de shared fax service maar die krijg ik niet aan de praat. Die geeft steeds onherstelbare fout.
Ik heb al geprobeerd met een interne en een externe modem. De isdn modem die er nu aanhangt en gebruikt gaat worden. Is een USR ISDN pro TA.

Ik hoop dat jullie enkele goede tips weten want ik weet het ni meer ik heb nu zeker al een 5 uur gesakkerd met dien shared fax die nog steeds ni werkt dus nu wil ik graag een andere oplossing.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Ik weet dat geduld hebben leuk is.
Maar toch zou ik graag wat meer weten dus nog eenklein schopje; :)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Schop

Niemand die nog faxt ????

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ja ik heb hetzelfde probleem, sbs2000 server ook met fax ellende, zet ik er rvs com software op dan kan ik op de console (server) wel faxen, maar vanaf de clients niet...

die ms fax die meegeleverd is is inderdaad 'drama' :(

als je een oplossing hebt dan hoor ik dat ook graag

A wise man's life is based around fuck you

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Het probleem is dat die mensen nu al meer dan 10 dagen zonder pc fax zitten en dat begint te wegen.

Nu moeten ze weer eers ieder document afdrukken mee naar de fax lopen fax nummer opzoeken faxnummer intikken enz.

Ik zoek gewoon iets simpel dat liefst ni veel kost

• Zwelgje
mischien is dit iets, dit vond ik net op een cdrommetje.

FaxMail Network for Windows - n9.29.01 Prijs: $ 59

niet duur, maar of het wat is.... ik probeer het hier wel ff

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Ik ga ook ff kijken

ik ben tevreden met

een faxprinter op iedere client
gedeeld telefoonboek
fax versturen via de server p^rog met isdn modem op de server

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 22:28 schreef zwelgje2 het volgende:
mischien is dit iets, dit vond ik net op een cdrommetje.

FaxMail Network for Windows - n9.29.01 Prijs: $ 59

niet duur, maar of het wat is.... ik probeer het hier wel ff
$ 159 voor 5 users is idd ni schrikelijk duur

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 14:47

Dutch_guy

WYSIWYG

Winfax Pro 10

Staat op http://www.symantec.com/winfax/

Heb ik een tijdje geleden als probeerversie gedownload, werkt erg goed. Volgens de site kan je er ook 1 faxmodem mee delen voor meerdere gebruikers.

Heb effe gekeken, maar kan van deze versie even geen trial vinden. Maar je kan hem vast wel "ergens" downloaden >:)

Werkt het dan koopt dat bedrijf hem gewoon, bijvoorbeeld bij www.teledirekt.nl

Pay peanuts get monkeys !

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Officiele Trial van symantec heb ik al gevonden. Maar ik meen me te herinneren dat Winfax ni draait op w2k server.

Reacties of ervaringen met faxprogramas i netwerken zijn steeds welkom.

Mvg Tom

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 14:47

Dutch_guy

WYSIWYG

Volgens de symantec site draait het wel op Win2000

Waar heb jij trouwens die trial vandaan?

Heb op m'n werk een tijd geleden beloofd dat ik zoiets zou installerem, vandaar.

Pay peanuts get monkeys !

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
gezocht via een zoekmachine op download winfax 10 trial en dan heb ik nen winfax 10 gevonden. Op een site.

Ivm met dat werken op w2k wel op professional ni op server staat er ergens

• Zwelgje
kheb winfax wel draaiend onder win2k pro, moet server ook geen probleem zijn lijkt me

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 21:28
Ben toch wel benieuwd of dit nu allemaal gelukt is. Ben ook nog op zoek naar een fax-server onder w98. liefst een van kleine omvang voor op de server.

Verwijderd

Goed, dan spreekt hier iemand (een paar maanden later) die ff dit topic af kan maken <:) Ik heb winfax pro 10.0 draaiend, maar erg tevreden ben ik niet.

Het draait opzich perfect, maar als je dus je modem deelt dan krijg je dus de hele tijd te zien dat hij aan het faxen is.

En op tragere PC's <133 Mhz draaithet niet echt lekker.. het is namelijk een best zwaar pakketje..

Verwijderd

En als je nu alle werkstations upgrade naar Win2000 en dan met Small business Server 2000. werkt hier perfect

Verwijderd

WinFax Pro 10 werkt niet goed op Windows 2000 Server. Je kan beter kijken naar ActiveFax. Ik gebruik het en ben er zeer tevrden over. Een 5 user licence kost € 500.
Pagina: 1