Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Installatie Orcon compact degelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zentyth1
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-11 11:16
ik heb zelf een nieuwe afzuiging geplaatst. Een orcon compact, is dit zo degelijk qua ruimte eromheen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VP3mLkMX79F6uHx1cyNIh61tpiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/45JL812zq1W5znVORYEJbs7s.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ry27sfXMOMLzcG_yt1FXvEfP84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KB3qLVxI6nCXSA7qlPSzHA0s.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Zentyth1 op 23-10-2025 18:12 ]

Alle reacties

• Zentyth1
iemand :) ?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:51
Behalve dat ik ventilatie nooit met ribbelbuis aansluit vanwege geluid en ventilatie opbrengst heb ik geen idee waar ik naar zit te kijken.

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-11 17:15
er is geen benchmark of iets voor 'ruimte eromheen'.
Daarnaast mist je post wat context.

Wil je weten hoeveel ruimte je om de unit beschikbaar moet houden? ga uit van reparaties en (indien er filters inzitten (kan ik niet beoordelen), makkelijk vervangen van filters). Indien je daar eenvoudig zelf bij kunt om alles te doen is dat prima.
Qua warmteafgifte (electronica) zal het wel meevallen, maar als er openingen zijn waar warmte uit komt (kan ik niet zien, maar verwacht ik niet), dienen die ruimte te hebben.
Verder zou ik focusen op functie; als het doet wat het moet doen, en jij vindt het prima zo, dan is het OK.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Zentyth1
soepah schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:50:
er is geen benchmark of iets voor 'ruimte eromheen'.
Daarnaast mist je post wat context.

Wil je weten hoeveel ruimte je om de unit beschikbaar moet houden? ga uit van reparaties en (indien er filters inzitten (kan ik niet beoordelen), makkelijk vervangen van filters). Indien je daar eenvoudig zelf bij kunt om alles te doen is dat prima.
Qua warmteafgifte (electronica) zal het wel meevallen, maar als er openingen zijn waar warmte uit komt (kan ik niet zien, maar verwacht ik niet), dienen die ruimte te hebben.
Verder zou ik focusen op functie; als het doet wat het moet doen, en jij vindt het prima zo, dan is het OK.
Dankje, er is voldoende ruimte (20cm eromheen aan alle kanten, beetje lastig foto te maken), geen filters, enige onderhoud is 1x per 2 jaar de fan schoonmaken). er zijn geen openingen waar warmte uitkomt, hij zuigt zeer goed af.

het gaat mij vooral om brandveiligheid wat is het risico met dit soort apparaten? Zelfs mocht er een installatiefout zijn?

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-11 17:15
Als het goed is is zo'n apparaat in de basis veilig. Mocht er toch brand uitbreken is het handig dat er niet extreem brandgevaarlijk spul naast staat, maar dat is niet verboden.
Qua warmteontwikkeling zal het ook wel meevallen.
Mocht je er slecht van slapen zet er een brand/rook/hitte melder in de buurt, maar ik zou me er niet druk om maken.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Pagina: 1