Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:35
Hi!

Ik weet niet of ik er goed aan doe om hier een vraag over aan te maken, ik heb wat gezocht op topics waarin ik deze vraag kon stellen.

Ik heb nog een Lenovo TAB 2 A10: uitvoering: Lenovo Tab 2 A10-70F 16GB Wit

Nooit veel gebruikt maar ligt stof te verzamelen en warempel doet het ding het nog goed en zelfs de accu is nog in orde.

Natuurlijk draait dit nog op een oude Android versie die waarschijnlijk ook niet meer veilig is maar, kan ik hier überhaupt nog wat mee? Ik kan me voorstellen dat er Linux mogelijkheden zijn maar ik kon even niet specifieke topics hier voor vinden dus als die er zijn, mea culpa en geef het vooral aan :)

Ik heb bijvoorbeeld wat Home Wizard spullen voor de warmtepomp en verbruik, een Remeha eTwist thermostaat en nog wel wat andere spullen voor semi-smarthome toepassingen maar ik vind het in de basis gewoon zonde om dit prima apparaat tot e-waste te maken.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:32
Jazeker kun je hier nog wat mee, zeker binnenshuis. Kijk je naar internet gebruik dan loop je een verhoogt risico als je op een website komt met rotzooi erop, immers zullen er lekken zitten in de tablet die niet meer gedicht zijn. Maar stel je zet een app erop als fotolijstje, of inderdaad voor apparatuur in huis, dan kan dit prima werken. Ook zou je de tablet als media player kunne gebruiken als je de content ervoor ergens hebben staan.
Wel kan het zijn dat nieuwe apps niet meer werken als die een nieuwere Android versie vereisen (de tablet is volgens mij gestopt met Android 6 als laatste versie). Je kunt dan kijken of er oudere versies van die app zijn te vinden die dat wel deden, en die kun je dan sideloaden.

Er was indertijd wel wat mogelijk met custom roms, zie bijvoorbeeld de melding in deze review, maar of je daar nog veel verder mee komt weet ik niet, maar via die route zouden eventueel meer apps beschikbaar kunnen komen als je een recentere versie Android kunt vinden. Lenovo Tab 2 A10-70F 16GB Blauw review door reckik