Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Goedkope gaming laptop voor FM 26

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-11 16:16
Wat ga je met je laptop doen?
ik ga de laptop specifiek gebruiken voor maar 1 spel, Football Manager 2026

Wat is je budget?
Dit gaat het lastigste zijn, aangezien ik niet veel geld heb, en eigenlijk geen idee heb hoe duur de laptop gaat kosten afgaande op de specs van FM die nodig zijn om het spel soepel te kunnen spelen. Ik kan op dit moment €300 missen, ik hoop dat ik voor dit bedrag een laptop kan vinden(2de hands is ook goed)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee de laptop staat hier altijd op dezelfde plek, accuduur is totaal niet belangrijk voor mij aangezien ik de laptop toch altijd in de stekker laat.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben geen fan van MacBooks, het liefste heb ik gewoon een Windows platform aangezien ik niks anders gewent ben, en omdat ik niet eens weet of ik met een MacBook bepaalde updates/packs kan installeren

Dit zijn de specs voor Football Manager 2026:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ob6sLlW61hltTVU17KNlVmv7Ars=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0GogD7JrgJsubzs0mhU1PqvC.png?f=user_large

Met mijn huidige laptop ga ik grafische problemen hebben. Ik wil een laptop hebben die de nieuwe FM (en de versies hierna), zonder problemen kan draaien.
Ik weet niet of het realistisch is om een laptop te vinden voor €300 die dit aan kan, ik denk zelf eerlijk gezegd van niet, maar ik ben zoals gezegd ook bereid om een 2de hands laptop te kopen (wel alleen op tweakers omdat ik hier goede ervaringen heb).
Het probleem is dus dat ik er niet heel veel verstand van heb, en niet goed weet waar ik op moet letten.
Ik heb niet zoveel geld helaas, dus het liefst zo goedkoop mogelijk.

Alle reacties

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:55

Esumontere

Floep, banaan.

Als je laptop altijd op dezelfde plek aan de stekker staat, waarom zou je dan een laptop kopen?

• GluonC
Esumontere schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:13:
Als je laptop altijd op dezelfde plek aan de stekker staat, waarom zou je dan een laptop kopen?
Omdat ik zoals gezegd er alleen Football Manager erop speel, voor gamen gebruik ik mijn Xbox en Shield TV (GeForce Now)
Ik speel FM vaker terwijl ik tv kijk, en een laptop berg ik weer lekker makkelijk op.
Soms speel ik op de console een spel, en staat de laptop naast met Football Manager open. Dus puur gebruiksgemak 👍🏻

• vman128
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 10:45
Waar je op moet letten is de videokaart of interne GPU
Een videokaart is doorgaans krachtiger duurder en verbruikt meer stroom dan een interne GPU.
Een interne GPU is vaak niet krachtig genoeg om moderne games op fullHD te spelen .
RTX2060 heeft 6GB Vram
Recommended requirement laptop voor FM2026 is RTX 2060 of RX6600M (mobile staat voor laptop GPU).
De nieuwste generatie Geforce is RTX5000, de vorige RTX4000, daarvoor RTX3000,daar weer voor
had had je de RTX 2000. De laatste 2 getallen staan voor de prestatie laag naar hoog. RTX 2050 2060 2070 2080.

[ Voor 11% gewijzigd door vman128 op 27-10-2025 15:34 ]

• GluonC
vman128 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 13:27:
Waar je op moet letten is de videokaart of interne GPU
Een videokaart is doorgaans krachtiger duurder en verbruikt meer stroom dan een interne GPU.
Een interne GPU is vaak niet krachtig genoeg om moderne games op fullHD te spelen .
RTX2060 heeft 6GB Vram
Recommended requirement laptop voor FM2026 is RTX 2060 of RX6600M (mobile staat voor laptop GPU).
De nieuwste generatie Geforce is RTX5000, de vorige RTX4000, daarvoor RTX3000,daar weer voor
had had je de RTX 2000. De laatste 2 getallen staan voor de prestatie laag naar hoog. RTX 2050 2060 2070 2080.
Bedankt voor het uitleggen! Ik ben er nu wel achter gekomen dat het niet realistisch is om een laptop te vinden voor onder de €300 die FM soepel kan draaien. Ik kan beter nog even doorsparen een paar maandjes, lijkt me verstandiger.

Fm 2026 is een paar dagen geleden uitgekomen, en in principe is het spel speelbaar, dus ik kan best nog wel 4-5 maanden doorsparen en dan een fatsoenlijke laptop kopen met een goede grafische kaart.

• vman128
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-11 10:45
Nu heb je voor zo`n €900 een laptop met een RTX4060. Over een paar maanden wellicht met een RTX5060 .
Een laptop met een RTX 4050 of RTX 5050 zal ook voldoen voor jouw doel.

[ Voor 16% gewijzigd door vman128 op 27-10-2025 21:07 ]

• Eldunari
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:00
€300 is misschien wat krap, maar met een dergelijk budget en zulke lage eisen zou ik zeker 2e hands kijken. Voor een nieuwe laptop met dedicated gpu ga je snel naar €800-900.
De cpu eis is heel laag en zelfs behoorlijk oude gaming laptops zullen aan de recommended eis voldoen.
Als je in de vraag en aanbod selecteerd op minimaal 6GB video geheugen, denk ik dat vrijwel alles voldoet. (Let wel op dat er ook vaak defecte dingen tussen staan van hogere prijsklasses)

Op dit moment zie ik bijvoorbeeld:
v&a aangeboden: MSI GL75 Leopard 10SER-269NL
Voor vraagprijs van €500.
Voldoet ruim op cpu gebied aan recommended en de exacte gpu die wordt aangeraden.

Voor €400 zie ik nog een laptop met een 1660ti als gpu. Is iets onder de recommended spec, maar die zal het zeker kunnen draaien.
v&a aangeboden: Lenovo Legion Y540 I7 1660ti

Ik denk in beide gevallen dat de prijs niet extreem scherp is, dus misschien kan er nog een klein beetje af.

Dus nog een klein beetje doorsparen en even rustig een goede deal afwachten.

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:27
Eldunari schreef op maandag 3 november 2025 @ 22:59:
€300 is misschien wat krap, maar met een dergelijk budget en zulke lage eisen zou ik zeker 2e hands kijken.
Zeker! Helemaal als de 'recommended' specs ook een RTX 2060 Mobile aanbeveelt naast de gewone desktop variant. Laptops genoeg met dit soort (en natuurlijk betere) grafische kaarten. V&A linkje: categorie: Laptops
Pagina: 1