Wi-Fi onderbrekingen sinds overstap KPN (Deco X50 PoE)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-10 11:02
Dag allemaal,

Twee weken geleden ben ik overgestapt van Odido naar KPN voor mijn thuisinternet.
Mijn setup was (en is eigenlijk nog steeds):
Odido modem (wifi uit) → Deco X50 PoE → Switch.

Na de overstap heb ik alleen de modem vervangen door de KPN Box 12 (wifi ook uitgezet), en alles leek meteen te werken.
Maar sinds kort valt mijn wifi regelmatig heel kort weg, slechts een paar seconden, waardoor ik bijvoorbeeld uit een Teams-meetings word gegooid.
Op dat moment zie ik ook dat de Deco rood brandt in plaats van groen. Bij Odido heb ik dit het afgelopen jaar nooit meegemaakt.

Ik wil graag testen of het probleem bij de Deco ligt of bij de modem. Mijn plan was om, zodra het wifi uitvalt, mijn laptop bekabeld aan te sluiten op de modem om te zien of er nog internet is. Dan weet ik meteen waar het probleem zit.
Alleen is het probleem: tegen de tijd dat ik dat doe, is de Deco alweer groen — de onderbreking duurt dus net te kort om te testen.

Heeft iemand tips hoe ik dit beter kan testen, of hoe ik kan achterhalen waar de oorzaak ligt?
En mocht iemand al een idee hebben waar dit waarschijnlijk door komt (en hoe ik het kan oplossen), dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Alvast bedankt!