Video deurbel advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:28

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
We zijn ons aan het oriënteren op video deurbellen. Maar we komen er niet helemaal uit.
We denken er aan om er zowel bij de voor- als achterdeur een te plaatsen. Eerste doel is beveiliging, remote via een app kijken wie er aanbelt en dan eventueel daarmee kunnen praten zou leuk zijn haar heeft niet de prioriteit. Bij de achterdeur is aanbel-functionaliteit ook optioneel.

Wat we nu al hebben:
Er hangen momenteel al 2 (bekabelde) Tapo camera's in de tuin. Deze kunnen we bekijken via Home Assistant (via Onvif; de tapo integraties vond ik niet lekker werken). Het zou mooi zijn als de nieuwe camera's hier ook mee kunnen werken, of als we de oude camera's ook bij een eventuele NVR kunnen aansluiten.

We willen in elk geval geen Wifi. Al genoeg voorbeelden gehoord hier in het dorp dat op cruciale momenten de wifi gejamd was. Daarmee vallen denk ik al >90% van de camera's af. Jammer is dat het op webshops erg lastig zoeken is. De term "bedraad" slaat daar dan meestal op het feit dat je geen batterijen nodig hebt, en dan gaat het alsnog via wifi. Onbegonnen werk om daar wijzer uit te worden

De opslag willen we liever lokaal dan in de cloud. In ieder geval zeker geen Chinese cloud, en liefst ook geen Amerikaanse. Al is het voordeel van een cloud boven lokale opslag is natuurlijk wel dat je nooit meer bang hoeft te zijn voor hardware failures wat bij volcontinue draaiende systemen toch wel een risico is.

Ook liever geen abonnement als dat kan. Maar kan je uberhaupt wel via abonnement contact maken met een app op je telefoon? Zo ja, bij welke merken?

We hebben allereerst de test van de consumentenbond bekeken.
Ubiqtui werd als beste getest, maar deze bleek kneiterduur. En dat merk schijnt ook met een 'eco-systeem' te werken, al weet ik niet wat ik me daarbij voor moet stellen. We hebben momenteel niets van dat merk.
Reolink kwam als tweede keus uit de bus. Maar detectie mogelijkheden werden als onvoldoende beoordeeld. En ik lees ook dat de user-interface niet echt top is.

Wat NVR betreft lijkt Reolink wel een aardige. Maar nog niet echt naar alternatieven gekeken. Vereiste is wel dat het niet alleen maar met eigen merk camera's werkt. Onvif lijkt hier het sleutelwoord.
En hoe zit het daar met de user-interfaces? Hoe makkelijk is het om snel de beelden in te zien? Op Home Assistant heb ik ook ooit weleens iet in elkaar geflanst dat de oude camera's daar beelden opsloegen als er beweging gedetecteerd was. Maar om de beelden daar terug te kijken vond ik niet erg gebruikersvriendelijk. Hoe is dat bij die NVR recorders?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ubiquiti mag dan duurder zijn, het werkt in ieder geval zonder abonnementen of licenties.

Wat je ook mee moet nemen in je zoektocht is de cloudafhankelijkheid. Afgelopen week was er bij Amazon Web Services (AWS) een storing waardoor heel veel IoT apparaten het niet meer deden. Ook camera’s en andere apparaten waren slachtoffer hiervan. Eerder zijn er ook diverse storingen bij bring geweest waardoor ook dat duidelijk werd dat cloud apparaten helemaal niet zo handig zijn.

Ow, bedraad kan trouwens ook nog zijn dat het gevoed wordt met PoE. Dat is wel een voordeel want je hebt dan meteen netwerk en voeding in één netwerkkabel zitten. Nadeel is wel dat je óf een PoE adapter moet hebben of een switch/router die PoE kan leveren.

[ Voor 21% gewijzigd door sypie op 23-10-2025 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:14
ik heb zelf de reolink poe deurbel (linkje) icm homeassistant en een synology nas met surveillance station om op te nemen. vind ik erg goed werken.
edit, toevoeging: hele handige uitleg over hoe het werkt icm HA: https://www.youtube.com/watch?v=6YIQ-a07LEc

[ Voor 20% gewijzigd door pc_freak1 op 23-10-2025 16:20 ]

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:53
Hier ook de Reolink. Werkt ook nog eens perfect met Home Asssistant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sperion
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03:07
Hier ook goede ervaringen met de reolink deurbellen, (https://tweakers.net/pric...-poe-d340p-met-chime.html is dezelfde deurbel als pc_freak noemt, alleen een paar tientjes goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:56
Hier ook Reolink. De ubiquiti is zeker niet slecht ook en er komt binnenkort een nieuwere versie uit, dus wie weet wordt dan de huidige versie afgeprijsd. Daarnaast is het binnenkort black Friday, wie weet wat dat met de prijs doet. Reolink doet daar iig wel aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpm
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:56

wpm

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe POE deurbel en twijfel tussen de Reolink en de hikvision DS-KV6113-WPE1(C). Iemand hier ervaring mee?
Pagina: 1