Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmnagtegaal
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 24-10 14:19
Mijn vraag
Ik heb een Evotouch Wifi in de woonkamer staan. Ik lees de waarden uit in Homey wat op zich prima gaat. Echter ieder uur, om xx:40u, worden de waarden (die op tienden worden gemeten) afgerond naar een heel getal of 0,5 achter de komma. Dit veroorzaakt dus soms warmtevraag terwijl die vraag er niet was bij het aangeven van tienden.

Het is opvallend gedrag, maar ook wel een beetje vreemd. Ik heb de indruk dat dit voortkomt uit de instellingen in de total comfort app, waar het ingestelde schema staat. Deze laat alleen maar hele of halve waarden zien namelijk. Ik kan het niet helemaal bedenken waarom en hoe dat dan zou gaan, maar feit is wel dat na 11 minuten de Evotouch weer overgaat naar het meten van tienden in plaats van half of hele getallen.

Hebben jullie hier ook ervaring mee? Is er misschien een workaround om dit te voorkomen of heeft het juist een doel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7xocToWngxHAKyTwQoLsaJ9yBuA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/q4xrC53Pz1aw2mWRPFhCZVsE.png?f=user_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
Evohome EvoTouch Wifi
Bosch HRC30 (open therm)
Homey Pro (early 2023)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:18
Het enige doel dat ik kan verzinnen is dat het wellicht het aantal starts iets beperkt.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.