Poster aan schuine wand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:38
Mijn vraag
Ik heb een aantal posters met een punt die ik aan een schuine want wil hangen zonder de poster zelf te beschadigen. Ze moeten ook weer zonder schade te verwijderen zijn.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een klik lijst is niet mogelijk met de punt. Pritt kneedbaar voor posters blijft niet hangen. Mogelijk omdat de posters zelf glad zijn.

Ik dacht aan metalen strips aan de schuine wand te bevestigen en dan magneten op de poster.

Heeft er iemand een goed idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6SGOKCq6hfy828XRHi6wuBSg1c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a13f6y88cPYrP9peEHMq7j6D.jpg?f=fotoalbum_large

Het leven is te kort om te testen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

In een lijstie frommelen,en die vastschroeven aan de schuine wand, blijven ze ook nog stofvrij :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 454SS
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 24-10 08:57
Is een kliklijst niet mogelijk in verband met het afwijkende formaat? Of ben je bang dat hij gaat schuiven? Tegen dat laatste is wel wat te doen, dat eerste niet. Alhoewel, kliklijsten zijn ook op je eigen formaat te verkrijgen. Kost wat meer, maar dan weet je zeker dat je posters/vaandels heel blijven. En het ziet er ook nog eens netjes uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
Het gaat om het formaat van de lijst en dan nog met een punt er aan. Moet ook niet de wereld kosten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:05
magnetisch plakband van de action, wibra of hema en een paar kleine magneetjes. tape op de muur, poster er tegenaan en een magneetje erop.
Afbeeldingslocatie: https://www.hema.nl/dw/image/v2/BBRK_PRD/on/demandware.static/-/Sites-HEMA-master-catalog/default/dw15f34e91/product/14820046_01_005.jpg?sw=395&sfrm=png&bgcolor=FFFFFF

[ Voor 9% gewijzigd door nachtnet op 23-10-2025 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Handig en verwijderbaar: TESA Powerstrips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Dat er nog geen keilbouten chemische ankers genoemd zijn! :?

Maar vreemd dat poster buddies niet werken. Ik heb al jaren een gladde poster 42° schuin hangen zonder problemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Reinier op 23-10-2025 11:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:05
@Reinier : ik denk dat je doelt op chemisch anker

Power strips trokken bij mij het stuc van de muur. Je moet ze echt voorzichtig verwijderen

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
inquestos schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:01:
Power strips trokken bij mij het stuc van de muur. Je moet ze echt voorzichtig verwijderen
Je moet er ook niet aan trekken, maar het plastic lipje haaks op de lengterichting van de plakker naar beneden (of welke kant je ze ook op plakt) trekken. Zelfs verfwerk (b.v. op glasweefselbehang) blijft dan goed zitten is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsMyUsername
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 24-10 22:54
Washi tape?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
nachtnet schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:32:
magnetisch plakband van de action, wibra of hema en een paar kleine magneetjes. tape op de muur, poster er tegenaan en een magneetje erop.
[Afbeelding]
Ik heb deze gehaald, maar ook deze werken niet.

De posters zijn vrij dik en zwaar. Dikker dan een normale poster.

De kneedpasta werkte gedeeltelijk, het laat wel eens los en dan valt alles naar beneden met schade aan de poster.

Er zitten aan de bovenkant wel 2 gaatjes, daar kan ik een punaise in dien een de rest met kneedpasta misschien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonina
  • Laatst online: 23:25
Je kan de puniase ook naast de poster doen en de poster klemmen zonder een gaatjes te maken.
Als je rondomrond een aantal puniase zet, eventueel met een gekleurde kop zodat ze minder opvallen, komt dat wel goed.

Neem van die platte punaises, in de kleur van de buitenrand van je poster.

[ Voor 15% gewijzigd door sonina op 23-10-2025 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 11:37

DukeBox

loves wheat smoothies

Gaatjes boren en een zuig systeem aan de achterkant maken. Door het vacuüm blijven ze dan hangen zoals je wilt.
Maar serieus, de eerder genoemde kliklijsten zijn uitermate geschikt hiervoor, beschadigd de poster niet en ook nog eens makkelijk wisselen als je dat wilt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
DukeBox schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:14:
Gaatjes boren en een zuig systeem aan de achterkant maken. Door het vacuüm blijven ze dan hangen zoals je wilt.
Maar serieus, de eerder genoemde kliklijsten zijn uitermate geschikt hiervoor, beschadigd de poster niet en ook nog eens makkelijk wisselen als je dat wilt.
Klik lijsten gaan uit van een rechthoek of vierkant. De posters zijn en rechthoek met punt er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Een beetje lijstencentrale kan wel lijsten in verstek zagen, stukje glas op maat snijden moet ook niet zo moeilijk zijn. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 11:37

DukeBox

loves wheat smoothies

Beneveerg schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:20:
Klik lijsten gaan uit van een rechthoek of vierkant. De posters zijn en rechthoek met punt er aan.
Die met een kunststof voor/beschermlaag niet enet passepartout past het altijd. Ik bedoel niet die (grove) dingen die boven de pisbak hangen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1