Vraag

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-11 16:39
Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een koptelefoon voor PC en mobiel gebruik

Wat is je budget?
Mijn budget is ongeveer 400€ maar als het te verantwoorden is mag het meer zijn

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
PC gebruik, mobiel gebruik en dan voornamelijk muziek (ongecomprimeerd) en situationeel andere dingen als bellen of teams etc. Dit alles binnen en niet buiten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb nu een 6 jaar oude JBL club one welke aan het einde is. ik zat te denken aan een Sennheiser Momentum 4, JBL Tour One M3, Bowers & Wilkins Px8, of een Sony WH-1000XM6

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb verder alles van auto's tot woonkamer tot thuisstudio van JBL, waarom een ander merk?
Ik heb ook Senheiser in mn studio ;) Ben niet heel merk getrouw maar heb wel voorkeur

Alle reacties

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:47

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@DBC87 Je hebt al best het een en ander opgeschreven, maar nog niet waarom je twijfelt tussen de door jou genoemde opties. Heb je ze willekeurig op specs uitgezocht in de Pricewatch bijv. of na het lezen van uitgebreide reviews? Heb je zelf al eens wat beluisterd? Welke voorkeur heb je nu en waarom weet je het nog niet zeker?

Hoe beter je aangeeft wat je belangrijk vindt en waarop je deze hoofdtelefoons geselecteerd hebt, hoe beter het advies dat je zult krijgen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:45

DukeBox

loves wheat smoothies

voornamelijk muziek (ongecomprimeerd)
Welke codecs zonder compressie ondersteund je gebruikte apparatuur dan allemaal?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:32
Ik gebruik voor binnen gebruik een Hifiman Ananda BT. Iets boven budget, maar veel goedkoper dan ie was. Een open Planar Magnetic hoofdtelefoon, die nu erg goedkoop te krijgen is. (Was altijd rond de 1000,-).

Als het je puur om audio kwaliteit gaat ( en dat lees ik een beetje in je compressie-loze muziek verhaal), dan is dat echt vele malen indrukwekkender dan elk van de hoofdtelefoons die je zelf noemt. Echt waanzinnig en ook nog eens draadloos. Nagenoeg compressieloos met LDAC, maar ook bekabeld aan te sluiten om volledig compressieloos te luisteren. (al lijkt het me sterk dat iemand dat verschil kan horen)

Maar als het je meer gaat om de " on-the-go " hoofdtelefoons met noise-cancellation etc. zou ik zelf neigen naar de B&W of Sony.

Ik vind het persoonlijk altijd wel aan te raden gewoon eens te luisteren in een winkel. Ik heb zelf verschillende hoofdtelefoons, en ze verschillen ook flink. Maar ter voorbeeld, ik heb ook een gesloten Aeon Noire 2 van Dan Clark Audio, en ik vind persoonlijk de open Ananda beter klinken. Ook heb ik een Bose QuietComfort Ultra voor buiten. Vergelijkbaar met de hoofdtelefoons die je deelt. Maar die komt niet in de buurt van de 2 bovengenoemden, echt nog een flinke wereld van verschil.

[ Voor 16% gewijzigd door Inverted_World op 22-10-2025 22:49 ]

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-10 22:59
Kijk ook even naar de uitvoering: Sennheiser HDB 630 (Zwart)
De eerste reviews zijn zeer goed, is wel iets boven je budget maar wellicht te verantwoorden.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:23
Waarom de Sony WH-1000XM6 en niet een WH-1000XM5 of een WH-1000XM4?

Die zijn een stuk goedkoper te krijgen.

LDAC bij Sony is leuk, mits je een telefoon hebt die dat ook snapt. Een Android telefoon dus, maar niet alle.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:44

DjVe

Hatsaflats!

Maxwell Audeze is een serieus goed klinkende koptelefoon (met planar magnetische drivers) welke voldoet aan je eisen. Alleen zou ik hem niet buitenhuis gebruiken.

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:03
De Sennheiser klinkt goed maar veel kwaliteit problemen veel gaan er stuk al binnen de garantie periode.

bowers & wilkins px8 is een nieuwe van uit maar veel en veel duurder geworden.

JBL tour one, prima optie.

Zou de bowers & wilkins px7 s3 willen toevoegen die had ik in jou situatie zelf gekocht.

De Sony beste keus voor noise canceling, maar voor de rest zou ik hem niet kopen.
Pagina: 1