Magneet in de buurt van voeding + CPU

Pagina: 1
Acties:

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 14:18

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Heb ik hierdoor kans op beschadiging? Ik kwam er net achter dat mijn hub best wel magnetisch is... flink sterk ook.. ;(

Hij zat altijd in de buurt van de CPU en de voeding.. nu heb ik sinds 3 weken ook regelmatig bluescreens, vooral bij het starten van een CS game ofzo, kan het zijn dat er iets beschadigt is? ;( ;(

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

1. Als echte tweaker heb je natuurlijk gezorgd voor goede airflow in je kast, waardoor je 'm dicht hebt zitten. De kast vangt daardoor magnetische straling op.

2. Je cpu kan het hebben, je voeding ook. Daarnaast zit er een metalen koelblok voor je cpu, en een metalen kastje om je voeding. Ook magnetische afscherming dus.

3. Je harde schijf kan het NIET hebben, maar die zit dus ook in een metalen behuizing...

conclusie: moet iets anders geweest zijn...

succes met zoeken :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Op woensdag 19 september 2001 12:19 schreef dawuss het volgende:
3. Je harde schijf kan het NIET hebben, maar die zit dus ook in een metalen behuizing...
En zelfs dat valt wel mee.. HDD's zijn niet echt gevoelig voor magnetisme, en zonder een hele sterke electromagneet krijg je daarmee ook niks voor elkaar..

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Op woensdag 19 september 2001 12:26 schreef Twynn het volgende:

[..]

En zelfs dat valt wel mee.. HDD's zijn niet echt gevoelig voor magnetisme, en zonder een hele sterke electromagneet krijg je daarmee ook niks voor elkaar..
Hmm... toch zou ik het niet proberen :7.

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Okay... oorzaak van die crashes ligt dus ergens anders? Mwah ga wel een volledige reinstall proberen dan maar he? :D

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Welk OS heb je draaien. Bij 9X is dat namelijk normaal. Elke 6 maanden ben je de lul ;)

You can't have everything. Where would you put it?

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 16:37 schreef tweakerbee het volgende:
Welk OS heb je draaien. Bij 9X is dat namelijk normaal. Elke 6 maanden ben je de lul ;)
LOL, idd Win98SE.. maar ik heb een maand geleden nog schone install gedaan ;(

btw, op me andere PC draait Win98SE al ruim een jaar stabiel hoor :) 'Slechts' in keer in de week een vastloper van het een of het ander :P

Verwijderd

misschien es windoctor van symantec proberen werkt perfect.
Ik heb door norton systemworks 200 al dik 1 jaar dezelfde
win98se instalatie en bijna nooit last van vastlopers.

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hee hee ik heb al 2.5 jaar een win98se installatie en ik heb nog nooit hoeve te formatteren, en hij is stabiel als de tering..

maar..
dat was een beetje off-topic..
sorry :9

Max
Pagina: 1