Hallo forum,
Wij hebben een huis gekocht en vanaf dag 1 deed de afzuigkap het slecht.
Het is een oud model Pelgrim van het model FM/2002. De motor zit goed verstop in de schacht.
Ik denk dat de koolstoffilters vervangen moeten worden. De zuigkracht onder de kap is slecht maar de blaaskracht naar boven (als de schacht verwijderd is, is vrij sterk. Daarom denk ik dus dat het probleem bij een overvolle filter zit. Ik heb deze in 2 jaar tijd nog nooit vervangen en ik heb het idee van de vorige bewoners dit ook niet gedaan hebben!
Ik het de schacht verwijderd maar zie niet een eenvoudige manier om bij de filters te komen. (zie foto's).
Kan iemand mij een tip geven hoe ik de koolstoffilters moet vervangen op deze oude afzuigkap?
Ik heb op de website van Pelgrim gezocht naar een handleiding en chatgpt gevraagd maar gezien de leeftijd is dit niet te vinden ben ik bang. Alle hulp waardeer ik ten zeerste.
:strip_exif()/f/image/dTJEBtpFSU9dLWUxDG3C3hSq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vPQHhnk0XfeAjqLGiDGcdP9q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZAzrU8whJ3aS249KlmC0Q0FF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Hj6z5IDAu8u2NLfZJSGLisUu.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij hebben een huis gekocht en vanaf dag 1 deed de afzuigkap het slecht.
Het is een oud model Pelgrim van het model FM/2002. De motor zit goed verstop in de schacht.
Ik denk dat de koolstoffilters vervangen moeten worden. De zuigkracht onder de kap is slecht maar de blaaskracht naar boven (als de schacht verwijderd is, is vrij sterk. Daarom denk ik dus dat het probleem bij een overvolle filter zit. Ik heb deze in 2 jaar tijd nog nooit vervangen en ik heb het idee van de vorige bewoners dit ook niet gedaan hebben!
Ik het de schacht verwijderd maar zie niet een eenvoudige manier om bij de filters te komen. (zie foto's).
Kan iemand mij een tip geven hoe ik de koolstoffilters moet vervangen op deze oude afzuigkap?
Ik heb op de website van Pelgrim gezocht naar een handleiding en chatgpt gevraagd maar gezien de leeftijd is dit niet te vinden ben ik bang. Alle hulp waardeer ik ten zeerste.
:strip_exif()/f/image/dTJEBtpFSU9dLWUxDG3C3hSq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vPQHhnk0XfeAjqLGiDGcdP9q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZAzrU8whJ3aS249KlmC0Q0FF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Hj6z5IDAu8u2NLfZJSGLisUu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MVr3QrraCzFIbtJCxvNuarf6.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/FZEUPAKIuYlwTzSkLOx8duNd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gheSo8EVzgQGPl2w3tvfDHvs.png?f=fotoalbum_large)