Zijn elektrische zit-sta bureaus wel robuust genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-10 14:01
Ik heb een bijna 2 jaar oud, elektrisch verstelbaar zit-sta bureau dat al een tijdje kuren vertoont. Elke werkdag deed ik hem wel een paar keer naar boven en beneden. Maar hij gaat steeds schever staan, tot hij een error geeft. Dan reset ik hem via het paneel (helemaal naar beneden etc), maar daarna gaat het snel weer mis. Er zitten dacht ik Bosch-motoren in.

Gelukkig zit ik nog (nét) binnen de wettelijke garantietermijn van 2 jaar, maar voordat ik het gebrek bij de winkel meld, zou ik graag willen weten of een elektrisch bureau eigenlijk wel zo verstandig is. Is zo'n handmatig verstelbare met draaihendel niet veel degelijker en minder/niet kwetsbaar? En hoe zit het met gebruiksgemak bij dagelijks maximaal 8x verstellen? Eventueel kan ik dan vragen om hem om te bouwen/ruilen. Ik heb er trouwens een mATX-kastje en ultrawide op staan.

Alle reacties

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik denk dat je het snel beu bent om 8x per dag van zit naar sta of vice versa met zo'n slingertje te verstellen. Handmatig is leuk als je hem maar af en toe een andere andere hoogte wilt.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:34
Als ik het bureau een paar keer per dag verstel zou ik toch wel heel graag een electrische hebben.
Wellicht zit het verschil in consument/zakelijk doelgroep en heb je meer een consument bureau die niet echt berekend is op zó vaak heen en weer.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:54
Ik ben geen expert op dit gebied maar ik denk niet dat de motor de oorzaak is van het scheefgaan van de tafel. Je zou zelfs kunnen beargumenteren dat de handmatig verstelbare tafels vaak goedkoper zijn en daardoor juist niet beter van kwaliteit zijn.

Zelf heb ik een elektrisch verstelbare tafel die in beide poten een soort "wokkel" schijnt te hebben die ervoor zou moeten zorgen dat ie nooit scheef gaat en uit ervaring kan ik zeggen dat dat klopt. Al gebruik ik hem hoogstens 2 a 3 keer per dag, geen 8...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-10 10:02
Zit sta bureaus zijn zeker wel stevig genoeg maar ook hier geldt, alle waar naar zijn/ haar geld. Als je een electrisch buro koopt voor €100 en deze 8x per dag versteld dan kun je er vanjuit gaan dat er snel iets kapot gaat.

Tegenwoordig staan er legio kantoorgebouwen en thuiskantoren vol met zit-sta bureaus. Hier zal natuurlijk ook een verscheidenheid aan kwaliteit in zitten maar je kunt er vanuit gaan dat een gemiddeld bedrijf geen rommel koopt. Voor de thuiskantoren is het natuurlijk anders. Als je nog garantie hebt zou ik deze direct claimen. Je geeft niet aan wat voor buro je hebt maar de 1 werkt met 2 motoren, de ander met 1. Dan is het weer stappenmotoren en de ander meet de hoogte d.m.v. een strip etc.

Zit-sta bureau's zijn goed als je weet welke je moet kopen. Een beetje Temu bureau zal niet stevig zijn maar 1 van een gerenomeerd merk zeker wel.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-10 14:01
Dank voor de reacties. Het is een degelijk, zwaar ding met 2 motoren van een 'serieuze' Nederlandse verkoper van kantoormeubelen en het kostte rond de 500 euro. Ik hoor weinig klachten om me heen over elektrische bureaus en ook op het werk ben ik nog geen defecte tegengekomen.

Ook gezien jullie reacties heb ik er dus alle vertrouwen in dat hij gerepareerd kan worden, al ben ik wel benieuwd waar de storing hem nou in zit (heb maar 2 of 3 thuiswerkdagen per week en 8x verstellen komt niet vaak voor, is eerder 4x).
Pagina: 1