Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooby Doo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-10 10:40
Dag,

mijn situatie: binnenkort wordt er bij mij een nieuwe cv-ketel geïnstalleerd (communiceert oa. met open therm protocol). Ik heb radiatoren met een ouder type thermostatische draaiknop.

Wat ik wil: liefst de mogelijkheid hebben om de ruimte te verwarmen waar ik ben, zonder dat daarvoor noodzakelijk is dat de huiskamer (de plek van de vaste thermostaat op dit moment) per se verwarmd moet worden.

Wat ik liever niet wil: een thermostaat die op internet moet (mag wel, liever niet) en/of met allerlei toeters en bellen. Ik hoef op mijn werk niet de warmte in mijn huis te kunnen regelen bijvoorbeeld.

Vraag: welke thermostaten zouden jullie me aanraden om eens na te gaan?

Bij voorbaat dank! Groet, Scooby

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:04
Wil je handmatig aangeven waar je bent of moet dit ook automatisch gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooby Doo
😊 kijk, dat is direct weer zo’n vraag…

Ik stel me voor: ik werk een dag thuis, ga in mijn werkkamer zitten, zet de radiator open en stel daar een (draagbare?) thermostaat in op gewenste temperatuur.

Dank je Ruud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:04
Maar dan kan je toch de thermostatische knoppen gebruiken? Dat je je huis standaard op x graden zet, en zodra je een ruimte in gaat gewoon even beetje draaien.

Alternatief is elektrische thermostaten voor veelgebruikte ruimtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooby Doo
In dat geval is de situatie dat ik de huiskamer verwarm tot, zeg, 19 graden, en daarbij dan de werkkamer verwarm. Ik wil alleen de werkkamer (of zolder, of voorkamer) kunnen verwarmen. 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dan zal je toch richting een systeem moeten gaan dat direct je ketel aanstuurt op basis van de temperatuur van een afzonderlijke knop. Tado is daar dacht ik vrij populair voor

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooby Doo
Dank Frans, ga ik nazoeken! Groet, Scooby
Pagina: 1