Bunq ontkent juridisch dreigen tegen Reddit na post…

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacGyverNL
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Artikel: nieuws: Bunq ontkent juridisch dreigen tegen Reddit na post ex-werknemer - up...
Auteur: @YannickSpinner

Hoi redactie,

Ik snap dat met de voorgenomen inclusie van meer Belgisch nieuws en de verheldering van wat dan Nederlands en wat Belgisch nieuws is (nieuwsblog d.d. 2025-07-25), het nuttig kan zijn om te benoemen dat, bijvoorbeeld, bunq een Nederlands bedrijf is. Het is echter mogelijk wat minder handig om bij een discussie over al-dan-niet juridisch handelen van een bank, dit te doen met een formulering ("De Nederlandse bank zegt wel...") die wel héél erg lijkt op de naam van de toezichthouder op het bankwezen, "De Nederlandsche Bank". Ik moest de eerste paragraaf drie keer lezen voordat ik doorhad dat het wel degelijk *bunq* is die zegt het verwijderverzoek te hebben gedaan, niet DNB.

Why do I have to click "OK" in an error message? It's *NOT* OK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:35
In dit geval zou ik 'de in Nederland opererende bank' een makkelijke oplossing voor de verwarring vinden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-10 15:31

YannickSpinner

Redacteur
Hi @MacGyverNL! Ik zie de suggestie regelmatig, en ik begrijp ergens de verwarring, maar zoals uit je correcte spelling van De Nederlandsche Bank blijkt, is die eigennaam wat mij betreft voldoende onderscheidend van de gewone Nederlandse zin die in het artikel staat. Ik pas 'm met alle plezier aan maar kan niet beloven dat dit de laatste keer is dat ik de 'fout' maak :p
Bedankt voor de feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:00
nieuws: Bunq ontkent juridisch dreigen tegen Reddit na post ex-werknemer - up...
Een woordvoerder van bunq erkent dat er tegemoetkomingen vanuit de Reddit-moderators werden voorgesteld. Volgens de online bank zouden dit echter geen oplossingen zijn geweest voor een post die in strijd is met Reddits gebruikersvoorwaarden.
Moet dit niet zijn;
een post die, volgens bunq, in strijd zou zijn met Reddits gebruikersvoorwaarden
Dat bunq meent dat de post in strijd is met Reddits gebruikersvoorwaarden, maakt het nog geen voldongen feit.
Uit de reactie van Reddit, blijkt wel dat ze er zelf geheel anders naar kijken.
Ik zie geen reden om de argumentatie van bunq te volgen.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-10 15:31

YannickSpinner

Redacteur
Nee absoluut, de zin begint om die reden ook met 'Volgens bunq'. Het is niet aan mij om de redenering van bunq in twijfel te trekken, dus presenteer ik beide standpunten in de update. En het moge duidelijk zijn dat het standpunt van Reddit om diezelfde reden zonder duiding vermeld wordt. Ik denk dat dat het meest objectieve beeld van de situatie schetst.