Naam van product: Meta Quest 3S, 128GB
Link naar product: Meta Quest 3S bij Coolblue
Prijs van het product: 314€ (vaak 280€ )
Beschrijving/onderbouwing:
Als ik een medeTweaker zou mogen verrassen met een MetaQuest 3S, dan zou ik dat met overtuiging doen. Het zit wel aan de bovenkant van de 300 euro.
Ik wilde zo’n headset vooral voor multimedia en dacht dat de techniek er nog niet klaar voor was. Wat blijkt: je kunt er al verdomd veel mee. Het is echt een perfect tweak-apparaat. De basis draait op Android, dus ik stuur er domotica mee aan, bekijk meerdere IoT-schermen tegelijk (zoals F1-stream, babycamera’s, emulators, mijn desktop), al begon het wel wat te haperen als alles tegelijk draaide.
Verder heb ik geëxperimenteerd met PCVR, Xbox Game Pass, Moonlight, Apollo, Plex. Dankzij passthrough kon ik schermen in de ruimte plaatsen en ermee rondlopen, wat erg grappig was. Met een mini Bluetooth-toetsenbord en wat webgebaseerde tools kun je ook zonder desktop al best veel.
Ik was zoveel aan het knutselen dat ik pas na een paar weken games ging uit proberen.PCVR is een apart beest met UEVR-mods, maar ook on-device met Horizon + voor wat basisgames had ik avonden plezier. Angry Birds blijft geniaal, zeker met dat vogeltje dat nog een duim opsteekt voor hij wordt gelanceerd.
Het is net niet mijn ultieme VR-headset, maar de lenskwaliteit (het verschil tussen 720p en 1080p op een zeer groot scherm) was voor mij reden genoeg om voor de 3 te gaan. Ik kijk uit naar betaalbare micro-OLED-headsets, maar voor wie dit nog nooit heeft meegemaakt en van knutselen houdt, is de MetaQuest 3S een perfect cadeau.
[
Voor 3% gewijzigd door
Anduuuw op 22-10-2025 16:24
. Reden: Afbeelding en spelfouten :] ]