Fysiek stereo naar mono ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriseen
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-10 14:49
Ik wil een stereo uitgang naar mono overbrengen. Je zou denken “ voeg L. en R. samen, zowel de + als de - en je hebt mono”. Kan dit?
Het betreft een stereo JVC HM 531 met daaraan een Soundart Svc6 gekoppeld.
Dus stereo uitgang hificomponent, stereo ingang Artsound volumeregelaar met 6x stereo uitgang .
Bedoeling is om in verschillende ruimtes muziek te verspreiden, beetje zoals in een winkel bv. Dus stereo is niet gewenst.

Groeten. Chris

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Samenvoegen kan niet, dan sluit je de boel kort.
Als je handig bent kun je mogelijk wat bereiken door er iets tussen te solderen, hier een voorbeeld van een vergelijkbare use case: https://www.circuitsonline.net/forum/view/78155
Of die op jou van toepassing is weet ik niet.

Wat probeer je precies te bereiken? Multiroom muziek? Of gewoon minder luidsprekers?
Je vraagt nu om een oplossing waarvan je zelf de richting al bedacht hebt, maar je echte probleem is niet helder :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Chriseen die Soundart Svc6 ondersteund 6 stereo uitgangen, dus waarom die dan gebruiken? En waarom is stereo niet gewenst?
De Soundart Svc6 is juist gemaakt om 12 luidsprekers aan de sturen lijkt me.
Heb je al luidsprekers? Hoe wil je ze wegwerken etc?
Multiroom kan je ook met HEOS etc maken, draadloos.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Chriseen

Wat jij 'technisch' zoekt is o.a. één van de vele mogelijkheden welke een mengpaneel voor je kan gaan verzorgen. Maar.... Misschien is een simpel convertortje wel goedkoper aan te komen.

[ Voor 38% gewijzigd door Will_M op 22-10-2025 18:43 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik ken die JVC HM 531 niet, maar zit daar geen instelling op om hem op mono te schakelen? Lijkt me de simpelste oplossing. Anders de link van @The Eagle. Twee weerstandjes in de pluggen solderen lost je probleeem op.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriseen
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-10 14:49
Dank voor de reacties. Mijn bedoeling is om in een ruimte (buurthuis) muziek te laten horen vanuit de 4 hoeken. Het idee ingedachte dat het volume minder hard moet staan om de muziek toch de ruimte te vullen. Precies zoals in een grootwarenhuis.
Misschien moet ik dan maar 2x2 luidsprekers toch in stereo schakelen.
Pagina: 1