Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathlight
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 17:33
Ik zoek een?
Mobile telefoon ter vervanging van mijn OnePlus 6 (ondertussen met lineageos nog mooi lang uitgehouden, maar voor het eerst heb ik scheuren in mijn scherm. Dus nu tijd om te vervangen). 12GB aan werkgeheugen lijkt me goed, vooral om het een aantal jaar lekker mee vol te houden.

Wat is je budget?
Max 350, momenteel niet de ruimte om te investeren.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsapp, imgur/ insta, even wat bij elkaar googlen, lichte games (hayday met mijn vrouw), navigatie en hier en daar misschien een leuke foto maken.
Snelheid van snelladen is mij om het even, Ben toch altijd wel in de buurt van een kabel.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kwam uit op de Motorola edge 50 neo, 60 of 60 fusion. (Maar sta open voor alternatieven)

Welke vragen heb je hier nog over?
De specs lijken allemaal zo op elkaar, dat ik nu niet door heb of het het waard is om +40 of +70 te betalen voor een nieuwere telefoon met dezelfd soc. Of zie ik iets als (semi) leek over het hoofd?
Ik vind het geen probleem om over een aantal jaar een custom ROM op te zetten, dus update beleid maakt me niet echt veel uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Mathlight op 22-10-2025 12:23 ]

Beste antwoord (via Mathlight op 25-10-2025 17:32)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-10 11:26
Een nieuwere telefoon met dezelfde SoC kan alsnog voordelen hebben, zoals verbeteringen van de overige hardware in de telefoon.
Ook lijkt er een trend te zijn waarbij bepaalde apps minder goed of helemaal niet meer gaan werken op custom roms. De laatste maanden zijn er meerdere topics daarover langs gekomen hier. Dus met dat in het achterhoofd kan het de moeite waard zijn toch een nieuwere telefoon te overwegen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-10 11:26
Een nieuwere telefoon met dezelfde SoC kan alsnog voordelen hebben, zoals verbeteringen van de overige hardware in de telefoon.
Ook lijkt er een trend te zijn waarbij bepaalde apps minder goed of helemaal niet meer gaan werken op custom roms. De laatste maanden zijn er meerdere topics daarover langs gekomen hier. Dus met dat in het achterhoofd kan het de moeite waard zijn toch een nieuwere telefoon te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathlight
Ik begin wel aardig overtuigd te raken dat het beter is om een 60 te doen inderdaad. Weet alleen nog niet zeker of ik het de extra camera/ betere selfie cam waard vindt ten opzichte van de fusion variant.

Kun je zo een voorbeeld geven wat voor apps slechter werken op custom roms de laatste tijd? Ikzelf heb alleen problemen ondervonden met easepark (aanmeld sms wordt niet verstuurd), maar dat is het dan wel. Zelfs mijn bank app (asn) werkt gewoon naar behoren, zonder speciale trucs te hoeven doen.

Ik vraag me ook nog af of het interessant is om nog een maand extra uit te houden met mijn huidige telefoon, en dan te zien of er iets met Black Friday langs komt.. iemand hier enig gevoel bij, of er iets in deze range langs kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:11
Is de Xiaomi Redmi note 14 pro nog een alternatief?
https://tweakers.net/pric...m-512gb-opslag-zwart.html

Op black Friday hoef je niet te wachten, meeste is toch verkoop oude voorraden waar ze sowieso graag van af willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathlight
Dankje voor de suggestie. De Redmi lijkt op papier zeker een mooie telefoon, net een tik sneller dan de 60 fusion. Maar als ik zo de review op tweakers en techradar lees, wordt het beeld, vooral van de software, toch een stuk wankeler. En ik zie dat de Redmi note 14 nog niet op lineage is, dus kopen en flashen lijkt ook nog niet echt een optie..

Dus tenzij je me weet over te halen met een hele andere ervaring van de telefoon, denk ik dat ik toch weg blijf van Redmi.

Wel jammer van de black Friday. Was anders toch leuk geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-10 20:26

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Ik kan zeker de Google Pixel 9a aanraden. Draait zelfs GrapheneOS indien je dat wilt. Bij Ben koop je de 128GB versie voor €240, alleen moet je er dan wel een abo bijnemen (waarbij je op zo'n €410 uitkomt na 24 maanden in totaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathlight
Oef, dat is ook nog wel interessant. Helaas heb ik nog een lopend abbonement op mijn huidige simkaart, wat de overweging wel wat ingewikkelder maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathlight
Het is de edge 60 fusion geworden. Dank jullie allen voor het meedenken en aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:22

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Goede keuze. Ik heb er 2 (1 voor mijzelf, 1 voor mijn vrouw) en zijn zeer fijne snelle toestellen! Succes ermee.

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Pagina: 1