Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-10 09:38
Mogge Tweakers

Sinds kort ben ik overgestap van iPhone naar Android, de Xiaomi T15 Pro.
Bij mij iPhone had ik altijd mijn rijbewijs tussen mijn hoesje en telefoon geklemd, zodat ik altijd een ID bij heb als ik alleen mijn telefoon mee heb.
Echter triggert daardoor de NFC reader steeds.

Ik wil de NFC wel gewoon gebruiken voor Google Pay.

Heeft iemand van jullie tips? :P

Beste antwoord (via StoOker op 22-10-2025 12:50)

• rens-br
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@StoOker met een Android toestel heb je wat meer mogelijkheden met de NFC chip, daarom trilt deze ook de hele tijd, dat in tegenstelling tot een iPhone.

Wat je mogelijk kan doen is je rijbewijs in een RFID blokkerend mapje stoppen en dan achter in je telefoon schuiven.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:06
Rijbewijs daar weghalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StoOker
Wat een goeie oplossing zeg, had ik nog niet aan gedacht!!!!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@StoOker met een Android toestel heb je wat meer mogelijkheden met de NFC chip, daarom trilt deze ook de hele tijd, dat in tegenstelling tot een iPhone.

Wat je mogelijk kan doen is je rijbewijs in een RFID blokkerend mapje stoppen en dan achter in je telefoon schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:57
Rijbewijs een tijdje in de magnetron om de chip te doden werkt misschien. Wel op eigen risico, en vooraf bedenken of je die functionaliteit van je rijbewijs niet nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:50
NFC bij de iPhone zit de NFC-antenne vrij hoog naast de camera's. Daar zit jouw rijbewijs meestal niet, want daar zitten de camera's.

Mogelijk zit bij de Xiaomi T15 Pro de NFC-antenne op het midden van dat toestel. In dat geval zal dan inderdaad jouw rijbewijs op de NFC-antenne liggen en dat gaat inderdaad problemen opleveren. Daar is zijn min of meer 2 opties:

Neem een ander toestel, waar de NFC-antenne ook naast een camera eiland zit. Daardoor hoef je het rijbewijs niet op de plaats van de NFC-antenne te plaatsen.
Of plaats je rijbewijs niet op die NFC-antenne, maar dat is waarschijnlijk heel moeilijk, want zo'n mooi grote krachtige NFC-antenne ziet waarschijnlijk altijd dat rijbewijs als die in je hoesje zit.

[ Voor 21% gewijzigd door Groentjuh op 22-10-2025 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
rens-br schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:51:

Ah top, ik wist niet dat die er waren.
Dat ga ik eens uitzoeken, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:46

The Wizard

Moderator Mobile
Groentjuh schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:52:
NFC bij de iPhone zit de NFC-antenne vrij hoog naast de camera's. Daar zit jouw rijbewijs meestal niet, want daar zitten de camera's.

Mogelijk zit bij de Xiaomi T15 Pro de NFC-antenne op het midden van dat toestel. In dat geval zal dan inderdaad jouw rijbewijs op de NFC-antenne liggen en dat gaat inderdaad problemen opleveren. Daar is zijn min of meer 2 opties:

Neem een ander toestel, waar de NFC-antenne ook naast een camera eiland zit. Daardoor hoef je het rijbewijs niet op de plaats van de NFC-antenne te plaatsen.
Of plaats je rijbewijs niet op die NFC-antenne, maar dat is waarschijnlijk heel moeilijk, want zo'n mooi grote krachtige NFC-antenne ziet waarschijnlijk altijd dat rijbewijs als die in je hoesje zit.
De Xiaomi 15 Ultra heeft op 2 plekken NFC zitten, in de camera module en op de plek van de batterij, zou ook de 15T Pro kunnen hebben maar dat weet ik niet zeker.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1