Kosten nieuw garage dak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kl_as
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:32
Ik zou graag jullie ervaring willen horen m.b.t. prijzen voor het vervangen van dakbedekking.

Ik heb een garage dak van c.a. 30m2. Hier heb ik een offerte voor gekregen voor onderstaande punten

Ophogen dak rand t.b.v isolatie
Alliminiumdaktrim
Isolatie 80mm pir (hoger kan niet ivbm gevel bekleiding en ventilatie rooster hiervan).
Nieuw kunstof boeidelen rondom garage

Offerte bedrag is c.a. €8300

Ben benieuwd.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10 14:53
Gevoelsmatig zeg ik duur. Maar goed kan allerlei redenen hebben. Vorig jaar hier 50 m2 laten doen waarvan de helft geïsoleerd werd met 140mm met goot, trimranden en vast nog wat zaken voor ongeveer dat zelfde bedrag als jij noemt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:23
Ja, dit is heel duur. Maar kun je eens wat foto's sturen? Wellicht heb je een dak met 24 ontluchtingspijpjes oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:41
Wat zijn de maten en aangeboden materiaal en situatie van de boeidelen ?
Als het een strookje rondom is van 25 centimeter van Trespa, of een brede overstek van Keraliet maken nogal een verschil in de prijs.

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:22

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Je vindt het te duur anders zou je het hier niet vragen.
Vraag bij meerdere partijen een offerte, vrij simpel. Dan heb je vergelijk.

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Dit is een koopje!
Serieus: niks over te zeggen zonder meer informatie.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:03
Het klinkt duur, maar ik heb ook zelf een flink dak van 50m2 geisoleerd en dakbedekking laten leggen. Offerte was net iets hoger. PIR isolatie en boeidelen zijn ook best prijzig.

Uiteindelijk veel zelf gedaan om de kosten te drukken. Er zitten best wat uren in slopen en weer opbouwen van het dak als de rand verhoogt moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmenkveld
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:14
Ik heb afgelopen zomer voor iets meer een 40 m2 garage dak laten doen. Zonder de extra isolatie. Vond zelf vooral dat de boeidelen erg duur waren, was de helft van de hele offerte prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vergis je niet in de prijs van het kunstof.

Ik heb vorig jaar wat boeidelen van het dak laten vervangen á € 3200,-. Voor aankomend voorjaar staan de boeidelen rondom de woning op de planning. Goedkoopste offerte is iets meer dan 5K.

Maar goed, zoals al vaker gezegd. één offerte is geen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:01
Ik heb vorig jaar mijn dak laten doen; 45m2 bitumen dakbedekking, 80mm isolatie en daktrim; €4.434,65 in de BTW (€98,55/m2). Zat ook een dakdoorvoer bij en wat aansluitingen aan gevel/lood waar wat mee moest. Ik heb zelf een aanhanger klaargezet en het afval afgevoerd.

Geen referentie voor je boeidelen.

[ Voor 30% gewijzigd door assje op 22-10-2025 10:22 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:14
Open deur, maar ben benieuwd naar de andere offertes die je hebt aangevraagd.
Zonder prijsvergelijking heb je geen idee. Tegenwoordig is iedereen druk, dus hoge offertes op kleinere klussen is niet ongewoon.

Is de offerte gespecificeerd? dan zou je 'm eens hier kunnen plaatsen.

En je kan een vergelijking doen in materiaal en inschatting van arbeid.
Maar ook materiaal komt niet vanzelf op de aanhanger van de aannemer. Dus als je zegt daktrip kost een tientje per meter, dan moet je ze ook zelf gaan halen bij wijze van spreke.

pir is circa 20euro/m2 bij de bouwmarkt.
epdm 15 euro/m2
20 + 15 = 35 euro x 30m2 = 1050

aludaktrip circa 15/m
Kunststof boeidelen €75 - €100 per meter (kan voordeliger)
75 + 15 euro * 22m = 1980

kom ik al snel op meer dan 3k aan materiaal. Dan nog schroeven, lijm, hoekstukken en ander klein materiaal.
En dat zijn bouwmarktprijzen. Niet "het wordt allemaal voor je geregeld" prijzen.
Twee man twee dagen werk? Geen idee. is ook zomaar 1500 euro aan arbeid met 40euro/u.
En dan nog risico afdekken, reistijd, offerte uitbrengen kost ook tijd, en men wil er ook nog wat aan over houden.
Ja er zit een flinke marge op, maar ze hebben werk zat waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:59
en met wat hierboven staan, kijk eens even wat kunststof boeidelen kosten, dat is al zowat 100 euro per m1.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06:26
kl_as schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 23:17:
Ik zou graag jullie ervaring willen horen m.b.t. prijzen voor het vervangen van dakbedekking.
Ik heb een garage dak van c.a. 30m2. Hier heb ik een offerte voor gekregen voor onderstaande punten
Helemaal de vraag wat je hebt aangevraagd aan de partij. Zonder iets van "aanvraag" is het moeilijk beoordelen. Dan is het meer "doe maar een prijsje".... en die krijg je dan.
Wij ook naar de andere offertes die je hebt opgevraagd... zonder vergelijking is er helemaal niets over te zeggen. Dan is alles wat een ander aangeeft over prijzen luchtfietserij voor jezelf. Want je weet totaal niet wat zij uitgevraagd hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:21
kl_as schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 23:17:

Offerte bedrag is c.a. €8300

Ben benieuwd.
1 offerte is geen offerte.

Eigenlijk heel simpel, pas als je iemand hebt die het goedkoper wilt doen is het te duur. Anders is dit de prijs waar je aan vast zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:01
Kijk bij dit soort klussen ook niet te veel naar het aantal m2. Daar zitten de kosten niet. De kosten heb je bij de strekkende meters aan de randen en zijn zeer afhankelijk van de situatie hoeveel werk daar in zit. Dat maakt vergelijken met andere daken ook lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 17:45
Het zal ook uitmaken of ze de oude dakbedekking laten zitten en de nieuwe bedekking daarover heen leggen of dat ze de oude laag er eerst afhalen.
Het maakt ook nog uit welke afdekking ze gebruiken, betumen of de kunststof laag.
Ik zou sowieso de rekening laten specificeren op materiaalgebruik, dat voorkomt verrassingen en tevens zou ik minimaal nog 1 of 2 gespecificeerde offertes opvragen.
Een bonafide bedrijf is misschien iets duurder dan een beunhaas maar geeft wel een goede offerte af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:28

_Arthur

blub

Ter vergelijk (gaat hier over een paar weken uitgevoerd worden). Nieuwe bitume laag over bestaande heen, geen extra isolatie (want is al een goed geisoleerd dak);
Oppervlakte : 50 m2
Ondergrond : Bestaande dakbedekking.
Uitvoering: De bestaande dakbedekking schoon en droog maken.
De nieuwe dakbedekking aanbrengen als volgt :
- Laag IKO Profagum 470 K24 volledig gebrand.
De dakranden 25 mtr. worden afgewerkt met een aluminium daktrim, type Roval 60x64mm,
ingeplakt met een strook Profagum 470K24.
De overige opstanden worden afgewerkt met een strook Profagum 470K24.
Het leveren en aanbrengen van :
- 2 stuks hemelwaterafvoer (plakstuk)
- 2 stuks dubbelwandige kabeldoorvoer
- 1 stuks Anjo dubbelwandige ontluchting

Euro 4260,92 inc BTW (=85,21 per m2 all in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 17:45
_Arthur schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:57:
Ter vergelijk (gaat hier over een paar weken uitgevoerd worden). Nieuwe bitume laag over bestaande heen, geen extra isolatie (want is al een goed geisoleerd dak);
Oppervlakte : 50 m2
Ondergrond : Bestaande dakbedekking.
Uitvoering: De bestaande dakbedekking schoon en droog maken.
De nieuwe dakbedekking aanbrengen als volgt :
- Laag IKO Profagum 470 K24 volledig gebrand.
De dakranden 25 mtr. worden afgewerkt met een aluminium daktrim, type Roval 60x64mm,
ingeplakt met een strook Profagum 470K24.
De overige opstanden worden afgewerkt met een strook Profagum 470K24.
Het leveren en aanbrengen van :
- 2 stuks hemelwaterafvoer (plakstuk)
- 2 stuks dubbelwandige kabeldoorvoer
- 1 stuks Anjo dubbelwandige ontluchting

Euro 4260,92 inc BTW (=85,21 per m2 all in)
Dat ziet er betrouwbaar uit en geeft houvast voor als er achteraf toch iets mis zou zijn.
In dit geval gaat de dakbedekking over de oude heen (niks mis mee) en wordt er geen extra isolatie aangebracht omdat het dak al reeds is geïsoleerd.
Voor TS komen de Isolatie kosten en eventuele verwijdering van bestaande bedekking daar bovenop.
Het dak van TS is wel 20m2 kleiner.
Als de dakbedekking ook bij TS ook over de oude dakbedekking komt dan is de afgegeven offerte aan de (heel) hoge kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:22

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Maar goed, kennelijk is TS niet tevreden met de reacties want laat niets meer van zich horen…. :9~

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-10 15:08
Blijkbaar komt er geen dakbedekking op de PIR isolatie; terwijl dat best wel nuttig is. Bitumen heeft regelmatig onderhoud nodig, EPDM geven fabrikanten tot 25 jaar garantie op dus gaat gemakkelijk 50 jaar mee.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwindorian
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:41
naftebakje schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:07:
Blijkbaar komt er geen dakbedekking op de PIR isolatie; terwijl dat best wel nuttig is. Bitumen heeft regelmatig onderhoud nodig, EPDM geven fabrikanten tot 25 jaar garantie op dus gaat gemakkelijk 50 jaar mee.
nou.. daar zijn de meningen inmiddels wel een beetje over verdeeld. EPDM op zichzelf gaat erg lang mee. Het is de lijm die geregeld loslaat. Ook is een lekkage erg lastig te pin-pointen. Begrijp me niet verkeerd ik denk niet dat een van de twee perse slechter is, maar ook met EPDM kun je best wat " onderhoud" moeten doen, dat is alleen veel lastiger dan met bitumen.

Gwindorian's Diablo Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

naftebakje schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:07:
Wat heeft bitumen dan aan onderhoud nodig wat epdm niet heeft?

Please state the nature of the technical emergency

Pagina: 1