Problemen met Liteon DVD and Liteon burner

Pagina: 1
Acties:

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 08:10
Right, me pc werkt nu eindelijk en ik heb dus een Liteon 16x DVD and Liteon 24x fikker.

Nou hebben die wat vage problemen. Als ik een audio cd probeer te kopieren (maakt niet uit on the fly of gewoon) en ik probeer hem te rippen met mijn DVD maakt ie gewoon heel veel lawaai (alsof ie opstijgt zeg maar, zon geluid) maar doet gewoon niks, komt vaak niet verder dan 1% (ik gebruik nero om te branden).

Mijn brander kan wel gewoon audio cd's rippen en brand ook gewoon data cd's, maar als ik een audio cd (hij doet het soms ook op een willekeurig moment) probeer te branden komt hij tot 4% en begint hij een keihard soort schrapend geluid te maken, alsof ie ergens vast komt te zitten. Nou is de brander een keer gevallen (klote verhuizers) en kan het daar misschien aanliggen, kan ik dit misschien zelf verhelpen (zit er iets niet goed ofzo?) of moet ik hem toch maar terugsturen. En is het normaal dat een DVD drive geen audio cds kan rippen?

Edit: Oeps zie dat ik het in verkeerde forum heb gepost :( sorry

• miekol
niemand?

Verwijderd

Standaard antwoord:
Heb je DMA aanstaan?

• miekol
ja :)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een vriend van mij had zitten voetballen met zijn burner. Dat deed de schrijver natuurlijk geen goed. ik denk dat die val jouw burner ook geen goed deed. Als je garantie habt dan moet je terug met die handel. Maar het kan natuurlijk ook softwarematig zijn.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:36
Dat lanceer geluid op die DVD hoort erbij (heb em ook :9) maar dat ie er mee kap heb ik nog geen probs mee gehad (maar heb ook een A-Open 1232pro burner)

• miekol
Ja brander is net nieuw, valt toch wel onder garantie of niet

• FailFr8er
Ha muziek CD's verkloten is een FIRMWARE fout!
Es ff kijken zal ff de link voor je zoeken....

Nieuwste firmware

Moet je in DOS ff starten (eerst unzippen) en dan nog een keer proberen!

• FailFr8er
BTW let me know if it worked

• miekol
hehe thx maar burner is nu helemaal terziele, wil ook geen data cd's meer branden helemaal niks, hij begint er niet eens aan meteen error (cant initialize bla bla).

Valt dit onder garantie?

• FailFr8er
huh, vaag!
Ik weet et niet, Flessen valt namelijk nie onder de garantie, dan moet er dus echt iets stuk zijn, probeer anders es wat andere firmware, Liteon
En anders er mee terug gaan....
Pagina: 1