Na een foutieve topic start, toch maar de advies van @Brooky genomen en een nieuwe TS aangemaakt, met hierbij zoals hij heeft aangegeven. ik hoop nu wel dat het een goed TS is die niet gesloten wordt.
Ik zoek een?
Mijn oude tante gerda PC is na 7-8 jaar aan vervanging toe. Ik ben op zoek naar een gaming PC met wel toekomstbestendig, dus voor langere tijd. Mijn afschrijfperiode is toch wel 7-8 jaar. 4K is toch wel de richting waar ik naar toe wil.
Ik heb de PC zo samengesteld via alternate, wat bij elkaar zou moeten passen.
Voor de CPU en GPU heb ik meerdere websites opgezocht en gekeken wat wel een goede prestatie-prijs verhouding is. CPU R9 qua meerprijs is onnodig, dus heb de R7 variant genomen.
Rest van de PC, is puur op reviews van klanten gekeken wat wel of niet goed is. Alleen de Kingston NVM 1TB heb ik puur zelf gekozen, schijfje presteerd goed en is super goedkoop voor 1TB.
LET OP: PC wordt uitiendelijk in DE gekocht, mocht de prijs toch een stuk goedkoper liggen in Nederland, dan ga ik natuurlijk even langs familie en dan koop ik de PC wel in Nederland.
Wat is je budget?
PC onderdelen zijn echt duur geworden, dus een schatting 2500-3000€, lager is altijd beter.
Maar wil niet lager tov prestatieverlies hebben.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een bepaalde merk. Maar de meer bekendere merken hebben toch wel een betere trackrecord en vaak ook wel is de after sales is een stuk beter.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Aller eerst wordt het natuurlijk een vette game PC dat is waarvoor we het uit eindelijk doen.
Maar extras zoals beeldbewerking mag er ook wel zijn, maar GAMING is wel het mik punt.
Ook wordt de PC gebruikt als werk PC dus moet er wel op kunnen werken. Default MS OFFICE etc etc°!
Windows licentie heb ik genoeg liggen van werk, dus dat is geen enkel probleem.
Ik heb een 34" (86,36cm) Dell Curved S3422DWG schwarz 3440x1440 1xDisplayPort 1.4 / 2xHDMI 2.0
Wordt waarschijnlijk vervangen, is niet zeker tot op heden werkt de PC prima.
Ik zoek een?
Mijn oude tante gerda PC is na 7-8 jaar aan vervanging toe. Ik ben op zoek naar een gaming PC met wel toekomstbestendig, dus voor langere tijd. Mijn afschrijfperiode is toch wel 7-8 jaar. 4K is toch wel de richting waar ik naar toe wil.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 449,- | € 449,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG X870E Tomahawk WiFi | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS Prime Radeon RX 9070 XT OC Edition 16GB GDDR6 | € 669,- | € 669,- |
| 1 | Behuizingen | Lian Li O11 Dynamic EVO RGB Zwart | € 168,86 | € 168,86 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair iCUE LINK TITAN 420 RX RGB | € 194,80 | € 194,80 |
| 1 | Ventilators | Thermaltake Pure Plus 12 RGB Radiator Fan TT Premium Edition, 120mm | € 59,82 | € 59,82 |
| 2 | Ventilators | Thermaltake Riing Plus 14 LED RGB Radiator Fan TT Premium Edition (set van 3), 140mm | € 81,36 | € 162,72 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF560C30BBEAK2-64 | € 285,31 | € 285,31 |
| 1 | Voedingen | MSI MPG A1000G PCIE5 | € 151,90 | € 151,90 |
| 1 | Interne SSD's | Kingston NV3 M.2 2280 (retail) 4TB | € 223,39 | € 223,39 |
| 1 | Interne SSD's | Samsung 990 EVO Plus 2TB | € 129,- | € 129,- |
| Totaal | € 2.822,80 | |||
Voor de CPU en GPU heb ik meerdere websites opgezocht en gekeken wat wel een goede prestatie-prijs verhouding is. CPU R9 qua meerprijs is onnodig, dus heb de R7 variant genomen.
Rest van de PC, is puur op reviews van klanten gekeken wat wel of niet goed is. Alleen de Kingston NVM 1TB heb ik puur zelf gekozen, schijfje presteerd goed en is super goedkoop voor 1TB.
LET OP: PC wordt uitiendelijk in DE gekocht, mocht de prijs toch een stuk goedkoper liggen in Nederland, dan ga ik natuurlijk even langs familie en dan koop ik de PC wel in Nederland.
Wat is je budget?
PC onderdelen zijn echt duur geworden, dus een schatting 2500-3000€, lager is altijd beter.
Maar wil niet lager tov prestatieverlies hebben.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een bepaalde merk. Maar de meer bekendere merken hebben toch wel een betere trackrecord en vaak ook wel is de after sales is een stuk beter.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Aller eerst wordt het natuurlijk een vette game PC dat is waarvoor we het uit eindelijk doen.
Maar extras zoals beeldbewerking mag er ook wel zijn, maar GAMING is wel het mik punt.
Ook wordt de PC gebruikt als werk PC dus moet er wel op kunnen werken. Default MS OFFICE etc etc°!
Windows licentie heb ik genoeg liggen van werk, dus dat is geen enkel probleem.
Ik heb een 34" (86,36cm) Dell Curved S3422DWG schwarz 3440x1440 1xDisplayPort 1.4 / 2xHDMI 2.0
Wordt waarschijnlijk vervangen, is niet zeker tot op heden werkt de PC prima.