Beste Tweakers,
Bij een bedrijf van een vriend is een project met accu's gerealisteerd, en toen ik daar langs ging om het te bekijken viel het mij op dat alle lampjes van alle switches wild stonden te knipperen.
Hierna maar even Wireshark op een computer geinstalleerd, en nu zien we (filterend voor ARP) het volgende::strip_exif()/f/image/GR7OxVNB5Jgmj0HWyxSp4u0z.jpg?f=fotoalbum_large)
Ongeveer 2000 ARP broadcasts per minuut afkomstig van de accu paketten.
Het bedrijf verantwoordelijk voor de aanleg reageert nogal laconiek met: "joh, niks om je druk over te maken, het werkt toch gewoon?" en "het volume hiervan zou niet direct een probleem moeten zijn voor het netwerk".
Heeft de aanleggende partij hierin gelijk?
Ik ben zelf zeer sceptisch, maar ik heb helaas te weinig ervaring om dit goed te kunnen duiden.
Bij een bedrijf van een vriend is een project met accu's gerealisteerd, en toen ik daar langs ging om het te bekijken viel het mij op dat alle lampjes van alle switches wild stonden te knipperen.
Hierna maar even Wireshark op een computer geinstalleerd, en nu zien we (filterend voor ARP) het volgende:
:strip_exif()/f/image/GR7OxVNB5Jgmj0HWyxSp4u0z.jpg?f=fotoalbum_large)
Ongeveer 2000 ARP broadcasts per minuut afkomstig van de accu paketten.
Het bedrijf verantwoordelijk voor de aanleg reageert nogal laconiek met: "joh, niks om je druk over te maken, het werkt toch gewoon?" en "het volume hiervan zou niet direct een probleem moeten zijn voor het netwerk".
Heeft de aanleggende partij hierin gelijk?
Ik ben zelf zeer sceptisch, maar ik heb helaas te weinig ervaring om dit goed te kunnen duiden.
[ Voor 18% gewijzigd door Toon83 op 22-10-2025 16:38 ]