Toon posts:

bijna 100% klaar. Nog paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee ,met enige trots kan ik mededelen dat ik voor het eerst zelf volledig (nou ja, met een beetje hulp van het forum) een compu in elkaar heb gezet.

Nog een paar kleine dingetjes.

Mijn bootsequentie volgorde is floppy, cd-rom, hd. (indien een andere volgorde beter is gaarne vertellen waarom)

Maar...het instellen van de HD als 3e boot device geeft problemen omdat 'HD' niet in het te kiezen rijtje staat.
Wat er wel staat is: disabled, ide-0, ide-1, ide-2, ide-3, floppy, zipA, Atapi zipc, cd-rom, scsi en network.
Welke moet ik nou nemen? IDE-0 of 1?

Tot slot: de compu geeft aan dat ik een 700MHz proc heb terwijl het een 1400 MHz is (staat ook op de proc)

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
als je nooit van floppy boot is CD, HD sneller

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

>Okee ,met enige trots kan ik mededelen dat ik voor het >eerst zelf volledig (nou ja, met een beetje hulp van het >forum) een compu in elkaar heb gezet.

Congratz! :)

>Nog een paar kleine dingetjes.
>Mijn bootsequentie volgorde is floppy, cd-rom, hd. (indien >een andere volgorde beter is gaarne vertellen waarom)

C: only is volgens mij het beste :)

>Maar...het instellen van de HD als 3e boot device geeft >problemen omdat 'HD' niet in het te kiezen rijtje staat.
>Wat er wel staat is: disabled, ide-0, ide-1, ide-2, ide-3, >floppy, zipA, Atapi zipc, cd-rom, scsi en network.
>Welke moet ik nou nemen? IDE-0 of 1?
Als je je HD op primary master hebt staan: Ide-o

>Tot slot: de compu geeft aan dat ik een 700MHz proc heb >terwijl het een 1400 MHz is (staat ook op de proc)
Volgens mij heb je hem op een fsb van 66 lopen (10.5*66.6=699.3mhz). Probeer hem eens op een fsb van 133 te zetten, dan draait hij wel op 1400 :)

Veel succes!

Verwijderd

Topicstarter
nog even dit;
op mijn mobo zit de 'kabel' van de HD en dvd bevestigd in de gleuf op het moederbord waar ide-1 bij staat (bij de 2 gleuf staat ide-2)

Waarom dan ide-0 en wat is daar de betekenis van t.o.v ide-1?

Ps inderdaad...die fsb naar 266 zetten!! Goed gezien

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Op je mobo ide-1 is eerste ide-aansluiting, daaraan kan je twee apparaten hangen, master en slave. Ide-2 hetzelfde verhaal. Als je één hd hebt en één dvd en verder niks, kun je het beste de HD als primary(ide-1) master aansluiten en je dvd als secondary(ide-2) master, dan hoeven ze de ide-kabel niet te delen. Jouw bios-setup noemt het zo:
primary master =ide0
primary slave =ide1
secondary master=ide2
secondary slave =ide3
Welke boot-volgorde je wil, hangt af van jouw voorkeur.
Hij begint gewoon te zoeken of er een bootable medium op de eerste voorkeur is, zo niet, dan tweede, enz...
Ik heb zelf eerst floppy, dan hd(=dus ide0), sommige dvd's of cd's zijn dus bootable. Als je die toevallig in je drive hebt zitten, gaat 'ie dat dus eerst opstarten als je dvd(ide2) een hogere prioriteit geeft=irritant.

P.s. bewaar die opstart-win98 disk goed, ga je veel nodig hebben als je gaat prutsen met je comp.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op dinsdag 18 september 2001 21:41 schreef Tweakertje het volgende:
>Okee ,met enige trots kan ik mededelen dat ik voor het >eerst zelf volledig (nou ja, met een beetje hulp van het >forum) een compu in elkaar heb gezet.

Congratz! :)

>Nog een paar kleine dingetjes.
>Mijn bootsequentie volgorde is floppy, cd-rom, hd. (indien >een andere volgorde beter is gaarne vertellen waarom)

C: only is volgens mij het beste :)

>Maar...het instellen van de HD als 3e boot device geeft >problemen omdat 'HD' niet in het te kiezen rijtje staat.
>Wat er wel staat is: disabled, ide-0, ide-1, ide-2, ide-3, >floppy, zipA, Atapi zipc, cd-rom, scsi en network.
>Welke moet ik nou nemen? IDE-0 of 1?
Als je je HD op primary master hebt staan: Ide-o

>Tot slot: de compu geeft aan dat ik een 700MHz proc heb >terwijl het een 1400 MHz is (staat ook op de proc)
Volgens mij heb je hem op een fsb van 66 lopen (10.5*66.6=699.3mhz). Probeer hem eens op een fsb van 133 te zetten, dan draait hij wel op 1400 :)

Veel succes!
Voor Tweakertje:
Ik wil alleen zeggen dat met dit knopje, je kan quoten: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/i/quote.gif :)

p.s. Je PIII750 kan vast wel hoger, +/-900Mhz kun je halen op def. VCore.
Mijn VCore is 2.05V, en draait al een maand stabiel op 1Ghz

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Op dinsdag 18 september 2001 22:37 schreef ReseT het volgende:

[..]

Voor Tweakertje:
Ik wil alleen zeggen dat met dit knopje, je kan quoten: [afbeelding] :)

p.s. Je PIII750 kan vast wel hoger, +/-900Mhz kun je halen op def. VCore.
Mijn VCore is 2.05V, en draait al een maand stabiel op 1Ghz
Ta 4 the tip ;)
Over het verder overklokken; zie: [topic=199900/1/25]
Pagina: 1