Nieuwe gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiki1995
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-10 18:08
Ik heb een beetje hulp nodig, ik weet wel ongeveer hoe en wat met componenten maar na 4 jaar niet opgelet hebben zit ik er niet meer zo goed in haha.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk gaming, denk aan World of Warcraft (graag nu wel op hoge settings), Red Dead Redemption 2, Ghost of Tsushima ect. Ik doe ook af en toe nog wat (zwaarder) Photoshop en Illustrator werk.

Wat is je budget?
900 - 1200 euro, als het wat duurder uitvalt voor betere specs kan ook.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, ik heb voornamelijk een laptop voor het gemak van op de bank kunnen zitten en lekker gamen. Heel af en toe gaat de laptop een weekendje mee op pad, maar dan til ik graag iets meer gewicht als dat moet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb op dit moment een HP Victus 16-E0307ND, op zich fijn apparaat maar na 4 jaar is hij een beetje uitgerangeerd.

Ik heb mijn oog laten vallen op deze laptop van Bol, is dit een goeie deal of kan ik beter wachten op Black Friday? En ik weet ook niet zo goed waar ik aan grafische kaart goed aan doe, is de Nvidia 4000 series prima of kan ik beter meteen voor de 5000 gaan?

Beste antwoord (via Kiki1995 op 22-10-2025 17:33)

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:26
Bij het kopen van mijn allereerste gaming laptop ongeveer twee jaar geleden heeft Jarrod's Tech mij goed geholpen met hoe de mobiele grafische kaarten tegenwoordig presteren: https://www.youtube.com/@JarrodsTech
Hij benchmarkt al jaren, dus data genoeg.

Om bij jouw RTX 5060 te blijven, hij heeft een video die jij misschien interessant vindt: YouTube: RTX 5060 vs RTX 4060 - 25 Game Laptop Comparison De twee kaarten ontlopen elkaar niet zo heel veel, maar dat kan verschillen per persoon.

Zelf heb ik nu twee Medion laptops gehad, eerst één met een RTX 3060 (Defender) en nu één met een RTX 3080 (Erazer). Beiden bij aankoop heb ik wel last-gen onderdelen gekocht, ik vind dat daar echt de prijs/prestatie vehouding goed zit als je een leuke deal kunt viden.

Twee goedkope RTX 4060 modellen:
uitvoering: MSI Cyborg 15 A13VFK-1651NL
uitvoering: HP Victus Gaming 15-fa1023nd

Of een RTX 4070 van Medion:
uitvoering: Erazer Deputy P60 MD64642 NL

Anders even wacht tot Black Friday zoals anderen al aangeven. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Qua grafische kaarten kun je het beste benchmarks bekijken. Ja, een 5070 is sneller/beter dan een 4070, maar ook duurder.

Wat ik ooit gedaan heb bij de mediamarkt is een week voor btw-weg-ermee-weken de laptop gekocht en toen de week daarna het verschil teruggeclaimd.
Of ja, praktisch retourneren in de winkel en direct terugkopen.

Dan voorkom je dat hij direct uitverkocht is en heb je de beste prijs.
Dus kopen en in ongeopende doos laten zitten, mocht je tijdens Black Friday een betere deal vinden, retourneren.

[ Voor 66% gewijzigd door Accretion op 21-10-2025 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21:44
Kiki1995 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 17:26:
Ik heb een beetje hulp nodig, ik weet wel ongeveer hoe en wat met componenten maar na 4 jaar niet opgelet hebben zit ik er niet meer zo goed in haha.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk gaming, denk aan World of Warcraft (graag nu wel op hoge settings), Red Dead Redemption 2, Ghost of Tsushima ect. Ik doe ook af en toe nog wat (zwaarder) Photoshop en Illustrator werk.

Wat is je budget?
900 - 1200 euro, als het wat duurder uitvalt voor betere specs kan ook.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, ik heb voornamelijk een laptop voor het gemak van op de bank kunnen zitten en lekker gamen. Heel af en toe gaat de laptop een weekendje mee op pad, maar dan til ik graag iets meer gewicht als dat moet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb op dit moment een HP Victus 16-E0307ND, op zich fijn apparaat maar na 4 jaar is hij een beetje uitgerangeerd.

Ik heb mijn oog laten vallen op deze laptop van Bol, is dit een goeie deal of kan ik beter wachten op Black Friday? En ik weet ook niet zo goed waar ik aan grafische kaart goed aan doe, is de Nvidia 4000 series prima of kan ik beter meteen voor de 5000 gaan?
Die betreffende laptop heeft een 5060 met 8GB en zal een stuk sneller zijn dan wat je nu hebt. Het scherm is wel iets kleiner. (1 cm)
Wat wil je zelf; een mooi scherm of sterke videokaart?
Met dit budget zul je consessies moeten doen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:26
Bij het kopen van mijn allereerste gaming laptop ongeveer twee jaar geleden heeft Jarrod's Tech mij goed geholpen met hoe de mobiele grafische kaarten tegenwoordig presteren: https://www.youtube.com/@JarrodsTech
Hij benchmarkt al jaren, dus data genoeg.

Om bij jouw RTX 5060 te blijven, hij heeft een video die jij misschien interessant vindt: YouTube: RTX 5060 vs RTX 4060 - 25 Game Laptop Comparison De twee kaarten ontlopen elkaar niet zo heel veel, maar dat kan verschillen per persoon.

Zelf heb ik nu twee Medion laptops gehad, eerst één met een RTX 3060 (Defender) en nu één met een RTX 3080 (Erazer). Beiden bij aankoop heb ik wel last-gen onderdelen gekocht, ik vind dat daar echt de prijs/prestatie vehouding goed zit als je een leuke deal kunt viden.

Twee goedkope RTX 4060 modellen:
uitvoering: MSI Cyborg 15 A13VFK-1651NL
uitvoering: HP Victus Gaming 15-fa1023nd

Of een RTX 4070 van Medion:
uitvoering: Erazer Deputy P60 MD64642 NL

Anders even wacht tot Black Friday zoals anderen al aangeven. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiki1995
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-10 18:08
Dank voor de tips! JerrodsTech ga ik zeker even bekijken. Goed om te weten dat ik met een 4060 bijv ook nog gewoon goed uit de voeten zou kunnen. Het voelt al snel alsof je het laatste, nieuwste, duurste moet hebben voordat je een fatsoenlijke laptop hebt.
Mijn huidige HP is ook gewoon nog prima maar ik merk toch dat hij echt oud begint te worden. Ik ga nog even op mijn handjes zitten tot Black Friday!