Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:06
Sinds enkele maanden verdwijnt Google Pay staaeds als standaard betaal app na een herstart van de telefoon.

Ik heb een werkende ING app en Google Wallet. Wanneer ik Google Pay instel als standaard betaal app, kan ik daarna in de winkel prima mobiel betalen met de telefoon.

Maar zodra de herstart wordt, werkt dat niet meer. Nu blijkt dat er dan geen app meer gekoppeld staat als standaard betaal app. Duss geen Google pay, maar ook geen andere app. Ik moet dit dan weer instellen en dan werkt het weer.... tot de volgende herstart.

Het gaat in dit geval om een OnePlus Nord 2 5G.

Ik heb deze vraag ook in een forumpost over deze Nord 2 staan, maar daar is geen oplossing gekomen en omdat dit mogelijk ook op andere toestellen speelt, wilde ik bij deze een meer algemene post hierover aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:32
Is er een Play Systeem Update beschikbaar (even op zoeken in de instellingen), zo niet, welke versie staat op je telefoon. Die updates fixen vaak Google gerelateerde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:06
Ik moet nog eens goed zoeken, maar kan deze optie in de OnePlus nergens vinden. Op m ijn Poco X3 heb ik die update optie wel staan (en die was out-of-date).
Maar bij de OnePlus, waar het hier om gaat, kan ik dus niet zien of dit uptodate is. Het systeem zelf (Android versie, OnePlus update) is wel op de laatste versie.

Gevonden! Bleek afgelopen 1 oktober weer een update geweest te zijn, maar het probleem is daarmee niet verholpen...
Na een herstart is de mobiel betaal optie weer aan geen enkele app gekoppeld...
iemand nog een andere oplossing?

Ik neem aan dat het met een dergelijke instelling niet mogelijk is om dit koppelen bij opstarten te automatiseren met bijvoorbeeld tasker of Macrodroid of iets dergelijks?

Wanneer ik de standaard betaal app weer instel, kan ik kiezen tussen Google Pay en Klarna. Het kan toch niet zo zijn dat klarna in de weg zit (ook al heb ik die niet gekoppeld...)?

[ Voor 50% gewijzigd door bnwgraaf op 22-10-2025 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:32
Probeer Klarna eens te verwijderen van deze telefoon? Dan weet je het.

En geen idee waar je Klarna voor gebruikt, maar als het om de klantenkaarten gaat, die heb ik tegenwoordig in Google Wallet zitten, dat werkt ook.