Hallo allemaal, ik zoek advies over het volgende.
Ik heb nu geen echt systeem en ben op zoek naar de juiste hardware om een aantal dingen aan te sluiten voor beeld en geluid.
Wat er nu is: Ik heb een Laptop, een smart-tv en een mede8er mediaspeler (met opslag van 4 TB). Momenteel is de mede8er met HDMI aangesloten op de tv en de pc via wifi (soms).
Een probleem is dat ik alleen bestanden van de mede8er kan kopiëren en ze op geen enkele manier kan (re)organiseren. Ik kan alleen afspelen wat er op staat via de TV.
Wat ik graag zou willen is:
- Van de mede8er af (15 jaar oud)
- Ik wil muziek en films die op mijn pc staan en terecht komen kunnen opslaan om later te bekijken/luisteren
- Ik wil dat de tv de films kan afspelen vanaf de plek waar ze zijn opgeslagen, zonder de pc aan te hoeven zetten, hetzelfde voor de muziek
- Ik wil draadloze speakers voor de muziek, zodat ik die buiten kan neerzetten
- Er moet ook een mogelijkheid zijn om cd's af te spelen en misschien later ook vinyl
- Er moet een manier zijn om de muziek en speakers te bedienen, bij voorkeur op afstand
- Misschien een soundbar voor de tv?
Ik zat te denken aan:
- een externe harde schijf voor de opslag
- TV voor de films
- Laptop om de schijf te benaderen/vullen/organiseren
- Mediaspeler om alle aan te sturen
- CD-speler, maar waarop aan te sluiten?
- Verplaatsbare speakers
In huis is er WIFI. Kan een en ander ook met Bluetooth?
Mijn probleem is dat ik jaren geleden een grote installatie had en bekend ben met de ouderwetse apparatuur, maar ik weet nu niet waar ik moet beginnen. Dus als je advies kunt geven of me kunt helpen een goede oplossing te vinden... BEDANKT!!!
Als ik hier verkeerd zit, sorry. Een zetje in de goede richting zou dan fijn.
Ik heb nu geen echt systeem en ben op zoek naar de juiste hardware om een aantal dingen aan te sluiten voor beeld en geluid.
Wat er nu is: Ik heb een Laptop, een smart-tv en een mede8er mediaspeler (met opslag van 4 TB). Momenteel is de mede8er met HDMI aangesloten op de tv en de pc via wifi (soms).
Een probleem is dat ik alleen bestanden van de mede8er kan kopiëren en ze op geen enkele manier kan (re)organiseren. Ik kan alleen afspelen wat er op staat via de TV.
Wat ik graag zou willen is:
- Van de mede8er af (15 jaar oud)
- Ik wil muziek en films die op mijn pc staan en terecht komen kunnen opslaan om later te bekijken/luisteren
- Ik wil dat de tv de films kan afspelen vanaf de plek waar ze zijn opgeslagen, zonder de pc aan te hoeven zetten, hetzelfde voor de muziek
- Ik wil draadloze speakers voor de muziek, zodat ik die buiten kan neerzetten
- Er moet ook een mogelijkheid zijn om cd's af te spelen en misschien later ook vinyl
- Er moet een manier zijn om de muziek en speakers te bedienen, bij voorkeur op afstand
- Misschien een soundbar voor de tv?
Ik zat te denken aan:
- een externe harde schijf voor de opslag
- TV voor de films
- Laptop om de schijf te benaderen/vullen/organiseren
- Mediaspeler om alle aan te sturen
- CD-speler, maar waarop aan te sluiten?
- Verplaatsbare speakers
In huis is er WIFI. Kan een en ander ook met Bluetooth?
Mijn probleem is dat ik jaren geleden een grote installatie had en bekend ben met de ouderwetse apparatuur, maar ik weet nu niet waar ik moet beginnen. Dus als je advies kunt geven of me kunt helpen een goede oplossing te vinden... BEDANKT!!!
Als ik hier verkeerd zit, sorry. Een zetje in de goede richting zou dan fijn.