Ik heb in februari dit jaar theater tickets gekocht voor een voorstelling op 7 november van een bekende cabaretier. In mei heb ik vervolgens een mail gehad van het theater dat ze een annuleringsverzekering hebben geïntroduceerd en de voorwaarden aanpassen. In die mail stond dat ik 4 dagen had om een annuleringsverzekering (1 euro per ticket) aan te schaffen voor de tickets. Zonder annuleringsverzekering kan je alleen nog digitaal tegoed terug krijgen bij annuleren. Ik heb destijds niet de kans gehad om hier goed naar te kijken, tegen de tijd dat ik dat wel had waren de 4 dagen voorbij.
In de oude voorwaarden staat:
Via mailwisseling tot nu toe blijven ze vasthouden aan dat ze alleen digitaal tegoed kunnen teruggeven. Wat ik op internet kan vinden gaat vooral over als de voorstelling zelf geannuleerd word. Dan is er ook nog dat ze de tickets pas één dag voor aanvang van de show via mail sturen. Anders zou ik de tickets gewoon op ticketswap zetten voor het aankoopbedrag, dan kom ik er wel vanaf.
Ik kan dus alleen niet echt vinden of/wat er anders is qua retourrecht tussen tickets/plaatbewijzen en producten.
In de oude voorwaarden staat:
Ten tijde van aanschaf ben ik dus akkoord gegaan met dat ik het aankoopbedrag - administratiekosten kan terug krijgen. Ik zit niet te wachten op digitaal tegoed. Zover ik weet mag dat ook helemaal niet - al is het me niet duidelijk of dat voor (theater) tickets anders is.Ruilen of annuleren
Als een voorstelling niet doorgaat, zoeken we een nieuwe datum. Mocht dit niet lukken dan zetten we het aankoopbedrag om naar digitaal tegoed dat twee jaar geldig is. Maar in dit geval is het ook mogelijk om je geld terug te krijgen.
Kaarten annuleren of ruilen?
Tot 7 dagen voor de voorstelling:
Gratis ruilen (wel administratiekosten)
Gratis annuleren bij keuze digitaal tegoed, het tegoed is 2 jaar geldig
Het aankoopbedrag van het ticket retour, € 3,50 administratiekosten per ticket
Voor diners gelden deze voorwaarden ook
Via mailwisseling tot nu toe blijven ze vasthouden aan dat ze alleen digitaal tegoed kunnen teruggeven. Wat ik op internet kan vinden gaat vooral over als de voorstelling zelf geannuleerd word. Dan is er ook nog dat ze de tickets pas één dag voor aanvang van de show via mail sturen. Anders zou ik de tickets gewoon op ticketswap zetten voor het aankoopbedrag, dan kom ik er wel vanaf.
Ik kan dus alleen niet echt vinden of/wat er anders is qua retourrecht tussen tickets/plaatbewijzen en producten.