Ik ben op zoek naar serieuze info en adviezen, dus graag de onderbuik reacties achterwege laten, dankjewel!
Wat is er gebeurt?
Mijn zoon en een vriend (allebei 19) zijn aan het onderzoeken of ze een detailingbedrijfje willen starten.
I.o.m. de eigenaar hebben ze de auto van hem netjes gemaakt (auto van 100k).
De vriend reed de auto terug naar de eigenaar en heeft toen eenzijdig schade gereden met de auto.
Ze reden dus met goedkeuring van de eigenaar en de auto is all risk verzekerd.
Ik lees van alles, maar voor zover ik kan zien, wordt de schade altijd op de verzekering van het voertuig geclaimd in dit soort gevallen. De jongens zijn zoals gezegd nog geen bedrijf gestart..
Hoe zit dit verder qua aansprakelijkheid en het verhalen van de ontstane financiele schade (eigen risico en premiestijging)?
Wat is er gebeurt?
Mijn zoon en een vriend (allebei 19) zijn aan het onderzoeken of ze een detailingbedrijfje willen starten.
I.o.m. de eigenaar hebben ze de auto van hem netjes gemaakt (auto van 100k).
De vriend reed de auto terug naar de eigenaar en heeft toen eenzijdig schade gereden met de auto.
Ze reden dus met goedkeuring van de eigenaar en de auto is all risk verzekerd.
Ik lees van alles, maar voor zover ik kan zien, wordt de schade altijd op de verzekering van het voertuig geclaimd in dit soort gevallen. De jongens zijn zoals gezegd nog geen bedrijf gestart..
Hoe zit dit verder qua aansprakelijkheid en het verhalen van de ontstane financiele schade (eigen risico en premiestijging)?
[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 21-10-2025 17:32 ]